Site icon מקומונט גבעת שמואל

נעבור את זה יחד

אילוסטרציה. צילום: unsplash

קבוצת תמיכה ייחודית לבני הגיל השלישי שהתאלמנו בשנה האחרונה, בתקופת הקורונה, הוקמה בגבעת שמואל במטרה לתת כתף ותמיכה נוספת בקושי היומיומי, שבשנה האחרונה אף היה קשה יותר בשל הצורך בשמירת מרחק ובידוד וריחוק משפחתי וחברתי, הנחוצים כל כך. 

 אזרחים וותיקים רבים מתמודדים עם בדידות וכאב רב בעקבות פטירת יקיריהם לאחר דרך לא פשוטה של טיפול יום יומי בבן או בת זוג חולים. השנה, צורך זה הכרחי במיוחד השנה כאשר אזרחים ותיקים אלו, נאלצים להתמודד עם האובדן כמעט לבדם, נוכח מגבלות הקורונה, האוסרות התקהלויות, ביקורים ואף מפגשים של בני משפחה עימם בתוך הבית ומחוץ לו.

על מנת לסייע לאוכלוסייה וותיקה זו, היחידה לבני משפחה המטפלים באזרח הוותיק באגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל, פתחה קבוצת תמיכה מרגשת במיוחד, במטרה להעניק סיוע וטיפול לבני ובנות זוג חולים, אשר התאלמנו בשנה האחרונה. את הקבוצה מנחה עו״ס קלינית שרי מחלב גורן.

רכזת היחידה באגף לשירותים חברתיים של עיריית גבעת שמואל עו”ס אנה ספיבקובסקי, שמנחה קבוצת תמיכה לבני משפחה מטפלים באזרח הוותיק, זיהתה את הצורך בהמשך קבלת תמיכה וכלים להתמודדות גם לאחר פטירת החולה: “אנחנו ביחידה לבני משפחה מטפלים נותנים את הליווי והתמיכה ברמה  הפרטנית, הקבוצתית והקהילתית מתחילת ההתמודדות בטיפול בהורים או בני זוג חולים וגם אחרי פטירתם”.

חלק ממשתתפי הקבוצה. צילום: דוברות העירייה