Site icon מקומונט גבעת שמואל

נעלי ספורט בהתאמה למבנה כף הרגל

(צילום: באדיבות אתר knukan)

עליכם לזכור כי הכלל המנחה הוא לבחור נעליים נוחות בהתאמה למבנה כף הרגל, ומומלץ לא לרכוש נעליים זולות מאיכות ירודה. נעלי ספורט מגנות על כף הרגל שלכם ותורמות ליציבה נכונה ולאחיזה טובה של הרגל, כך תוכלו להימנע מכאבים בכף הרגל, מנפיחות בברכיים, מכאבי גב ומחבלות גופניות נוספות. לכן, מומלץ לעבור אבחון מקצועי של מבנה כף הרגל במכון אורתופדי, וחשוב לקבל ייעוץ על מנת לבחור נעלי ספורט מתאימות ואיכותיות.

אבחון כף הרגל

בחנויות ספורט מובילות תוכלו לקבל הסברים מפורטים כיצד יש לבחור נעלי ספורט בהתאמה למבנה כף הרגל. גם בבית תוכלו לאבחן את מבנה כף הרגל באמצעות הטבעת כף רגל לחה על נייר צבעוני, כך תוכלו לאבחן האם יש לכם קשת בינונית, נמוכה או גבוהה. עם זאת, לא מדובר באבחון מקצועי ומקיף, לכן חשוב לפנות למכון אורתופדיה המציע אבחון באמצעות מכשור מתקדם. במכון מבצעים בדיקה מעמיקה של מבנה כף הרגל, היציבה וצורת הריצה, ובמידת הצורך יתאימו לכם מדרסים לשיפור אחיזת כף הרגל ולמניעת נזקים בריאותיים לרגל ולאיברי גוף נוספים.

טכנולוגיה מתקדמת

חשוב לציין כי בשוק יש מגוון נעלי ספורט איכותיות המיוצרות על ידי מותגים מוכרים ומובילים כגון סקוני, אסיקס, ברוקס, ניו באלאנס, נייקי, אדידס ועוד. יצרני הנעליים משקיעים משאבים רבים בפיתוח נעלי ספורט לענפים השונים. ניתן לרכוש נעלי ריצה המתאימות לעוסקים בפעילות גופנית כמו הליכה, ריצה למרחקים, חדר כושר ועוד, העוסקים במשחקי כדור יכולים לרכוש נעלי ספורט ייחודיות בהתאמה לסוג הפעילות הספורטיבית, לרבות נעלי ספורט לכדורגל, לכדורסל וכו’.

בשנים האחרונות החלו מותגי נעלי הספורט לשווק נעליים מתקדמות ועתירות טכנולוגיה, כך לדוגמה ניתן לרכוש את הגרסה החדשה של ניו באלאנס 990, נעל הריצה הידועה והקלאסית של המותג המוביל, שמיוצרת כיום בעבודת יד, ובעזרת טכנולוגיה חדשנית ואיכותית (להרחבה בנושא ניו באלאנס 990).

לא מוותרים על העיצוב

אם בכוונתכם לרכוש נעלי ספורט חדשות, כדאי שתדעו כי המותגים המובילים אמנם משקיעים רבות במחקר ובטכנולוגיות ייצור חדשות, אך הם מודעים גם לנושא העיצוב, לכן תוכלו למצוא בשוק מגוון נעלי ספורט איכותיות ומתקדמות בשלל עיצובים מרהיבים. עם זאת, אין לבחור נעלי ספורט רק על פי העיצוב, אלא יש לוודא את התאמתן למבנה כף הרגל ולסוג הפעילות הגופנית בה אתם עוסקים.

עליכם לזכור כי בחירת נעלי ספורט קריטית למניעת פציעות וחבלות בכף הרגל ובמפרקי הגוף, לכן חשוב לעבור אבחון מקצועי של מבנה כף הרגל, ויש לבחור רק נעלי ספורט המעניקות לכם את התמיכה והאחיזה הנכונה, ובהתאמה לצורת הריצה שלכם ולמאפיינים אישיים כמו גובה, משקל ומבנה הקשתות של כף הרגל.

לקריאה בנושא האנטומיה של הנעל כנסו לכאן