Site icon מקומונט גבעת שמואל

נערכים לתחילת שנת הלימודים

שתי קבוצות ילדים סיימו בשבוע האחרון את סדנת ההכנה לכיתה א’ שמפעיל ‘בית הספר להורים’ של השירות הפסיכולוגי-חינוכי בגבעת שמואל . הכניסה לכיתה א’ מלווה בהתרגשות גדולה של הן של הילדים והן של הוריהם ובדיוק לשם כך מקיים בית הספר להורים סדנאות לילדים בשיתוף הוריהם לקראת המעבר המשמעותי.

במהלך הסדנא חווים הילדים סימולציות מעולם בית הספר ובעזרת הילדים האחרים והמנחות בקבוצה , מצליחים להעלות את שאלותיהם וחששותיהם ולקבל תשובות, כלים ותמיכה בהתמודדות עם השלבים הראשונים בכיתה. השנה לאור הביקוש הרב נפתחו שתי קבוצות במקביל.

הסדנא מונחית על ידי שתי פסיכולוגיות ומלווה לאורך כל הסדנה בבובה שמספרת לכאורה על חוויותיה וחששותיה, והילדים מצליחים בעזרתה להזדהות עם הנושאים שהיא מעלה ולעבוד עליהם בקבוצה. אהובה עציוני מנהלת השרות הפסיכולוגי אומרת כי הכניסה לבית הספר הינה שלב התפתחותי משמעותי ביותר בחיי הילד והמשפחה. ההורים מתרגשים לא פחות מהילדים וחשוב מאוד שהם יעבירו מסרים חיוביים של תמיכה, כוחות והתמודדות עם המטלה החדשה בפניה עומד הילד. אנו רואים חשיבות משמעותית לתפקיד ההורים ועל כן הם שותפים לסדנא.- לפני פתיחת הקבוצה מתקיימת הרצאה להורים על בשלות ומוכנות לכתה א’ ובהמשך מתקיימים מפגשים משותפים להורים ולילדים כדי להפוך את החוויה של הילד לחוויה משפחתית מצמיחה ומגבשת.