Site icon מקומונט גבעת שמואל

“נפגשים” לומר תודה: עשרות תושבי גב”ש השתתפו בערב הוקרה מיוחד למתנדבי תכנית “נפגשים” של מכבי שירותי בריאות

מאות מתנדבים, בהם רבים תושבי גבעת שמואל והסביבה, הנפגשים עם קשישים בודדים במסגרת תכנית ההתנדבות של “מכבי שירותי בריאות”, השתתפו בערב הוקרה מיוחד כתודה על פעילותם המבורכת בקהילה. ארית שני טל המתנדבת בתכנית: “בכל פעם שאני מגיעה לבקר את מרים, פתאום כל הכאבים שלה נעלמים”

השבוע הוזמנו 370 מתנדבים, משתתפי תכנית “נפגשים” של מכבי שירותי בריאות מחוז המרכז, לערב הוקרה מיוחד על פעילותם עבור הקשישים, חברי מכבי. בתכנית מתנדבים עשרות תושבי גבעת שמואל, גני תקווה וקרית אונו, שנפגשים באופן קבוע עם קשישים בודדים הגרים בעיר. מטרת תכנית “נפגשים” היא לתת מענה לתופעת הבדידות של האוכלוסייה המבוגרת, מתוך הבנה שקשר אנושי הוא מרכיב חשוב וחיוני בבריאות האדם.

“תכנית ‘נפגשים’, היא עוד דרך בה מכבי תומכת ומעודדת שינוי חיובי בחיי חברי הקהילה שלה,” סיפרה דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות, “בתכנית זו הדגש הוא על בריאותם של חברי הקהילה המבוגרים על ידי עידוד קשרים אישיים בינם לבין מתנדבי מכבי. אנחנו מוקירים תודה לכל המתנדבים בתכנית וממשיכים לגייס עוד ועוד מתנדבים לכלל מערך ההתנדבות שלנו ולתכנית ‘נפגשים’ בפרט.”

התכנית פועלת עבור קשישים בודדים שנותרו ללא בני משפחה וגם לאלו שבני משפחתם רחוקים מהם ואינם יכולים לבקר אותם בשגרת יומם. בדידות זו של הקשישים עשויה להוביל למצב נפשי ירוד ותחושת דיכאון הפוגעים בבריאותם.

במסגרת התכנית מקיימים המתנדבים ביקורי בית באופן קבוע, בהם הם תומכים אישית בחברי מכבי הקשישים הזקוקים לאוזן קשבת ולמפגש חברתי, ויוצרים עם הזמן קשר קרוב וחם.

צילום: סטודיו GT

ארית טל שני, מתנדבת ב “נפגשים”, סיפרה: “מרים ואני נפגשות כבר יותר משנה. לפעמים כשאני מגיעה אליה היא מתחילה ומספרת לי על הכאבים השונים, אבל ככל שהזמן עובר הכאבים נעלמים ואנחנו מתרכזות במה שחשוב באמת. אנחנו מדברות על החיים, על מתכונים, על כל דבר שיגרום לה להרגיש קצת יותר טוב. היום אני יכולה להגיד בצורה ברורה שמכל השיחות שלנו ביחד, אני מקבלת ממנה לא פחות ממה שאני נותנת עבורה. תכנית “נפגשים” עבורי היא הרבה יותר מתכנית התנדבות רגילה, היא מספקת לי המון ערך מוסף בחיים.”

ד”ר ג’וליה גוזמן, מנהלת עבודה סוציאלית ויחסי חבר במחוז המרכז הרחיבה על המשמעות המיוחדת שהעניקו הביקורים לקשישים ולמתנדבים כאחד –  “מתנדבי תוכנית ‘נפגשים’ הכניסו אור לבתיהם של קשישים בודדים ושיפרו את איכות חייהם באופן משמעותי. המטופלים וקרוביהם מספרים לנו כמה משמעותיים המפגשים האלה עבורם – יום חג שבועי. בזכות המתנדבים חלק מהקשישים יצאו מהבית לראשונה מזה מספר שנים, הדליקו נרות שבת, קיבלו ליווי לבדיקות רפואיות, למדו לתקשר עם בני משפחתם בחו”ל, ובעיקר – חזרו לחייך!”