Site icon מקומונט גבעת שמואל

נציגי רמת-אילן נפגשו עם נציגי מנהל התכנון של הרכבת הקלה ( נ.ת.ע.)

עפ”י התשריט שהוצג ע”י נציגי נ.ת.ע. לנציגי התושבים , תוואי הרכבת נשאר ברחוב אנה ווב עם סטייה לעבר האוניברסיטה ועובר במקום בו נמצא היום החניון הגובל בבנק המזרחי .עוד הוסיפו נציגי נתע כי התכנית נמצאת בשלב תכנון ראשוני , כך שלא ניתן לספק פרטים מדויקים בנוגע למרחקים , תשתיות ופיתוח סביבתי .

עמדת נציגי רמת-אילן היא , שהתוואי המוצע אינו נותן מענה לפגיעה הצפויה באיכות החיים והסביבה של הדיירים המתגוררים בסמוך , בנוסף למטרד הכביש הקיים .

היות ובליבת הדיון הדגישו אנשי נ.ת.ע. כי המטרה היא , בראש ובראשונה לשרת את האוניברסיטה , הציגו נציגי הבתים , תוואי חלופי שבו תיכנס הרכבת , בבואה מרחוב ז’בוטינסקי ( גבעת שמואל ) לאנה ווב , דרך האוניברסיטה עד לגדר המערבית ומשם דרומה במקביל לכביש גהה ומזרחה אל צומת בר-אילן ותל-השומר . הוצעו גם פתרונות לבעיות המתעוררות במעבר הרכבת בתחום האוניברסיטה .

ההצעה נדחתה על הסף ע”י אנשי נ.ת.ע. בטענה שהתכנית בלתי אפשרית אולם נתבקשו ע”י התושבים לבחון שוב ובאופן רציני התכנית שהוצעה בפגישה, או לחלופין להציע תכנית חלופית טובה יותר .

ראש העיר מר יוסי ברודני , שנכח בפגישה , הביע את תמיכתו באינטרסים של התושבים ואמר כי העירייה תתמוך, הן בייצוג משפטי והן בגיוס מומחים לקבלת חוות דעת מקצועיות .