Site icon מקומונט גבעת שמואל

נקבע מותו של ההרוג השלישי בפיגוע: ברק לופן מגבעת שמואל

ברק לופן, בן 35, נשוי ואב לשלושה מגבעת שמואל נפצע אמש אנושות בפיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב. לפני שעה קלה נקבע מותו בבית החולים איכילוב. ברק היה ספורטאי מצטיין ובעבר השתתף בתחרויות בינלאומיות בשיט קיאקים, ואף זכה בארד באליפות אירופה.

הקורבן השלישי בפיגוע הרצחני בלב תל אביב: ברק לופן, בן 35 מגבעת שמואל וספורטאי ומאמן בתחום חתירת קיאקים, מת בצהריים (שישי) מפצעיו בבית החולים איכילוב, שעות לאחר שנורה אמש בפיגוע בבר האילקה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הוא הותיר אחריו את אשתו דנה ואת שלושת ילדיהם. מבית החולים נמסר כי חרף מאמצי הרופאים להציל את חייו, מותו נקבע בסופו של דבר ביחידה לטיפול נמרץ. הלווייתו תיערך ביום ראשון בשעה 17:30 בבית העלמין בקיבוץ גינוסר.

ברק לופןץ צילום: באדיבות המשפחה

באתר Ynet נכתב כי לופן נולד בקיבוץ גינוסר שליד הכינר וסבו וסבתו היו ממייסדי הקיבוץ. בעבר נחשב לאחד הקייאקיסטים המובילים בישראל. בשנת 2006 זכה באליפות אירופה במדליית ארד בקיאק זוגי למרחק 200 מטר עם המדליסט האולימפי מסידני 2000, מיכאל קלגנוב, ואף סיים עם קלגנוב במקום השישי באליפות העולם (ב-500 מטר).

לופן נכלל בסגל האולימפי המורחב, אבל לאחר שקלגנוב הפסיק לחתור עמו, הוא פרש בתחילת 2009. שנה לאחר מכן חזר לחתור והשתתף באליפות העולם, אבל לא הצליח להשיג את הכרטיס האולימפי. ב-2016 חבר לופן פעם נוספת לאגדה ספורטיבית – הפעם כמאמנה של פסקל ברקוביץ, ספורטאית פראלימפית שזכתה באליפות העולם.

צילום: באדיבות המשפחה
ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: “עם ישראל כולו משתתף בצערם הכבד של בני משפחתו של ברק לופן הי”ד, הנרצח השלישי בפיגוע האכזרי בדיזנגוף. אב לשלושה מגבעת שמואל. נקרע הלב. יהי זכרו ברוך”. שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר גם תנחומים: “עצב רב עם היוודע מותו של ברק לופן אשר נרצח בפיגוע אמש. ברק היה ספורטאי הסגל האולימפי בעבר ומאמן פראלימפי מצטיין כיום. ברק היה מוכר כאיש ספורט מקצועי ומסור. תנחומים מעומק הלב למשפחתו. יהי זכרו ברוך”.