Site icon מקומונט גבעת שמואל

נרגשים ומצפים: נפתחה שנת הלימודים תשע”ט

פותחים שנה. צילום: עדי לוין

ספטמבר הגיע! 7,680 תלמידים פתחו הבוקר בהתרגשות רבה את יומה הראשון של שנת הלימודים תשע”ט בשמונה בתי ספר ו-45 גני ילדים ברחבי גבעת שמואל. אליהם הצטרפו מאות הורים, נבחרי ציבור וצוותי החינוך והמנהלה למגוון אירועים חגיגיים. 

עם אלפי תלמידים ביניהם 436 נרגשים במיוחד שאמרו לראשונה “שלום כיתות א'”, שערי בלונים, טקסים מקסימים, הורים נרגשים,  מוסדות חינוך משופצים ומתחמי לימוד חדשניים פתחה היום גבעת שמואל את שנת הלימודים תשע”ט.

במרבית מוסדות החינוך השונים בעיר התארחו נציגי אגף החינוך והעירייה על מנת לעמוד על היערכות בתי הספר ולברך את התלמידים בפתיחת השנה החדשה, בין היתר ביקרו בבתי הספר ראש העיר יוסי ברודני, וסגניו בני סומך, משה מרר ויעקב ויליאן וכן חברי מועצת העיר מהסיעות השונות הרצל ארביב, מיכל נתנאל ועדי גרוס וכן מנכ”ל העירייה גבי חדד, מנהלת אגף החינוך אתי דהן וצוות אגף החינוך.

שלום כיתה א’. צילום: עדי לוין
ראש העיר יוסי ברודני, מברך את התלמידים הנרגשים. צילום: יחצ

גם השנה נפתחו מוסדות החינוך לאחר שיפוצי קיץ נרחבים והצטיידות בהיקף מיליוני שקלים (כל בית ספר ע”פ צורך ותכנית השיפוץ שנקבעה לו), תוספות בנייה חדשה והצטיידות.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

בית הספר בן גוריון  נפתח לאחר שיפוץ וחידוש נרחב וחדשני של הקומה הראשונה והלובי, גני הילדים רימונים ומרגנית עברו שיפוץ וחידוש נרחב. באולפנת אמי”ת נחנך מתחם לימוד חדשני ובביה”ס מורשת זבולון נשלמות בימים אלה העבודות לפתיחתו של מתחם לימוד חדיש. בתיכון גבעת שמואל שנפתח בשנה שעברה כתיכון צומח, נפתחה לראשונה החטיבה העליונה עם שכבת י’.

התיכון העירוני ממשיך להתרחב ולראשונה נפתח כיתה י’ בבית הספר. צילום: עדי לוין
שנה בטוחה. כבר מהיום הראשון. צילום: עדי לוין

באולפנה העירונית חנכו התלמידות אגף חדש, “מרחב הגוגיה”, מרחב פדגוגי ייחודי שתוכנן בהתאם לתיאוריית ה”אינטילגינציות המרובות” של גרדנר.

על פי גרדנר, אינטליגנציה היא היכולת לפתור בעיות או לעצב תוצרים המוכרים כבעלי חשיבות במסגרת חברתית-תרבותית נתונה. לטענתו, האינטליגנציה האנושית מכילה סדרות רבות של קשרים שכליים, ולהן שלושה תפקידים מרכזיים: איתור קיומן של בעיות, הצגת שאלות בקשר לבעיות אלה, ופתירתן. לשיטתו, בני האדם הם בעלי אינטליגנציות רבות, אוטונומיות במידה רבה וברובן בלתי ניתנות למדידה כמותית פשוטה. לכן אין לראות במבחני ה-IQ כמשקפים את רמת האינטליגנציה של האדם ויש להתאים את מרחבי הלימודים ליכולות אלו. המרחב פותח בשיתוף רשת אמי”ת.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

ראש העיר יוסי ברודני וסגנו, יעקב ויליאן, חונכים את מתחם הלימודים החדש באולפנה. צילום: יחצ