Site icon מקומונט גבעת שמואל

מאדום, לכתום – לצהוב: נתוני התחלואה בגבעת שמואל משתפרים

תכנית הרמזור של גמזו

גבעת שמואל כתומה - בודדה בין ערים חרדיות וערביות. צילום: Pixabay

שבועיים בלבד לאחר שמצב הקורונה בגבעת שמואל היה בכי רע סוף סוף יכולים תושבי העיר לנשום לרווחה כשלראשונה “ציון הרמזור” של העיר ירד ל-5.3, מה שהכניס את גבעת שמואל לקטגוריית הערים הצהובות.

לראשונה מזה זמן רב, וכתוצאה מהסגר שנכפה על כל תושבי מדינת ישראל, ניתן לראות תוצאות להגברת האכיפה עליה החליטו בפיקוח העירוני ולהסברה הנעשית בגבעת שמואל בתחום השמירה על ההנחיות.

נזכיר כי רק לפני שבועיים קיבלה גבעת שמואל את הציון “9.1” במדד הרמזור שמשמעותו היא כי העיר אדומה, אדומה מאוד וקצב ההדבקה בקרב תושבים גבוה ומסוכן. בעיריית גבעת שמואל ראו את הנתונים המבהילים והחליטו על הגברת האכיפה והידוק ההקפדה על ההנחיות בקרב תושבי העיר והמבקרים בה, מה שככל הנראה הוביל לירידה משמעותית ומבורכת בנתוני התחלואה.

כאמור, משיא של ציון 9.1 אליו הגיעה גבעת שמואל בראשון לאוקטובר, מה שהציב אותו בין הערים האדומות בישראל, הצליחה גבעת שמואל לרדת עד שב-7.10 לראשונה קיבלה ציון נמוך מ-7.5 ונכנסה לקטגוריית הערים הכתומות, כשהבוקר, לראשונה, אנו מתבשרים שגבעת שמואל עשתה צעד נוסף בדרך להיות עיר ירוקה, כשבדירוג האחרון קיבלה את הציון 5.3, שקבע כי מעתה גבעת שמואל היא “עיר צהובה”