Site icon מקומונט גבעת שמואל

נתפסתם נוהגים בשכרות? יש מה לעשות

נהיגה בשכרות אסורה על פי חוק. אבל גם אם נתפסת נוהגים בשכרות- זה לא סוף העולם. אין סיבה לתחושה כי העולם נחרב עליכם וכי רישיונכם יישלל לצמיתות. לא כולם מפנימים את משמעות המשפט “אם שותים לא נוהגים”. לא כולם מצייתים לו. יש מי ששותים ונוהגים, נתפסים ונאלצים לשלם את מחיר העבירה.

אבל גם אם נתפסים נוהגים בשכרות, יש מה לעשות. כדאי ומומלץ ליצור קשר מיידי עם עורך דין תעבורה. לשמור על זכות השתיקה עד קבלת ייעוץ ממנו כיצד לנהוג (לא ברכב…) מלה שאינה במקומה עלולה להפליל אתכם ולהקשות על מאמציו של העורך דין לשכנע את השופט בתקפותם ובצדקתם של טיעוני ההגנה, שהוא מופקד עליה.

עורך דין יכול לטעון לאי תקינותה ולכן אי קבילותה של בדיקת הינשוף שעל פיה נקבע שיעור האלכוהול בדמכם, על הפרת הנוהל התקין במעצר ובזימון לבדיקה, להסתמך על העדר הרשעות קודמות בתחום הנהיגה בכלל ובתחום נהיגה בשכרות ועוד.

קבלת ייעוץ מעורך דין עשויה להיות קריטית למיצוי הסיכוי לענישה מופחתת ואך לזיכוי. עורך בין מאומן ומיומן בייצוג אנשים שנתפסו נוהגים בשכרות יעבור אתכם על נסיבות המקרה, ימצא טיעונים סבירים ולגיטימיים לנסיבות מקלות, ינסה להוכיח כי מדובר במעידה חד פעמית, וכי יש מי שיעידו על פעמים רבות שבהן דווקא אתם הייתם אלה שהתרעתם על חובת האיסור לשתות לפני שנוהגים.

עורך דין תעבורה יכין אתכם היטב לקראת הדיון וייצג אתכם במהלכו. בעל מקצוע מנוסה עשוי לייצג אתכם בתהליך השימוע, שהוא קריטי להתנהלות המשפט ולקבלה בחזרה של הרשיון שנשלל. עורך דין עשוי לקצר את משך תקופת הפסילה המנהלית של רשיונכם ואף להביא לביטולה. עורך דין בקיא ומיומן, המכיר את סעיפי החוק לפני ולפנים, עשוי לגרום להפחתת עונש המינימום הקבוע החוק בגין נהיגה בשכרות (פסילה מקבלת או החזרת רשיון נהיגה לתקופה שלא תפחת משנתיים).

עורך דין יכול להתנהל בתוך מרחב של טיעונים המחזקים את עמדת ההגנה ולהביא נימוקים, מסמכים וראיות שונות להתנהגות נורמטיבית רציפה לאורך כל הדרך. בכל מקצוע מנוסה ימצא את כל הדרכים המשפטיות שבאמצעותן ניתן להפחית את העונש הצפוי ואולי אף להביא, כאמור, לזיכוי. זה לא קל. זה לא פשוט, אבל זה ודאי לא יכול לקרות ללא מעורבות עמוקה של עורך דין תעבורה בתיק שלכם.

בכל מקרה, תנאי הכרחי להיתכנות הפחתת עונש ולקיצור משך הפסילה המנהלית ואולי אף לביטולה הוא קבלת ייעוץ ראשוני מהיר, מיד לאחר שנעצרתם באשמת נהיגה בשכרות, מעורך דין תעבורה.

חשוב לא לאבד את העשתונות, על אף הסיטואציה המלחיצה. חשוב לדעת, גם ברגעים הראשונים, שבהם אתם עדיין הולמים מעצם העובדה שנעצרתם ונחשדתם בנהיגה בשכרות, כי יש מה לעשות ואי צריך לעשות זאת מהר.

צילום pixabay