Site icon מקומונט גבעת שמואל

מזעזע: תושב הגבעה נתפס על חם כשהוא מרעיל חתולי רחוב

חתול רחוב. צילום: אביחי טבק

תושב גבעת שמואל נעצר אמש ונחקר במשטרה לאחר שנתפס על חם כשהוא שופך אקונומיקה על חתולים שאכלו בפינת הרחוב, וזאת בזכות עירונותה של תושבת שחלפה בנסיעה על פניו, עצרה את מכוניתה וזימנה את המשטרה.

אמש, סמוך לשעה תשע בערב נסעה רחל גוטרמן, אשת חינוך ותוושבת גבעת שמואל ברחוב דרך המלך בעיר בדרכה לביתה כשלפתע הבחינה באדם כבן 40, תושב השכונה, שניגש למספר חתולים שעמדו בפינת הרחוב והחל לשפוך עליהם חומר החשוד כאקונומיקה.

“נסעתי ברחוב ופתאום קלטתי את הבנאדם ניגש לחתולים כשהם רכונים יחד אל המדרכה, מלקקים דבר מה שמצאו לאכול כשלפתע אותו אדם שלף בקבוק אקונימקה והחל לשפוך כמויות מהנוזל, ממש כמו מקלחת, על החתולים המסכנים” סיפרה רחל.

רחל מספרת על הדרמה שהתרחשה. “באותו הרגע עצרתי את המכונית, ורצתי לעבר החתולים. לא יודעת איך, אבל באותה שניה חלפה במקום ניידת משטרה. נעמדתי באמצע הכביש וסימנתי לשוטרים לעצור. הם ניגשו מיד ועצרו את אותו אדם”.

חתולי רחוב. צילום: אביחי טבק

ואכן, לאחר תישאול קצר במקום נלקח אותו תושב לחקירה ואילו רחל הנרעשת ניסתה להציל את החיות. “אחרי שהשוטרים נסעו עוד ניסיתי לאסוף את האוכל המורעל שנותר על הרצפה, על מנת שכלבים או חתולי רחוב לא יחזרו ויאכלו ממנו מאוחר יותר. אני גם חייבת לציין לטובה את השוטר הקהילתי יורם ישורון ואנשי הוטרינר העירוני שהבינו מיד את חומרת האירוע וגם בשעת ערב מאוחרת שכזו נרתמו על מנת לאתר ולטפל בחתולים ולהציל אותם ממוות ביסורים”.

רחל, בעצמה חובבת חיות ופעילה לשעבר ב”תנו לחיות לחיות” וארגונים נוספים, סיפרה לנו על חשיבות השמירה על חיות הרחוב: “כמובן שמלבד העניין החשוב בפני עצמו של צער בעלי חיים, וכמובן העובדה שלהרעיל בעלי חיים זו עבירה פלילית ועונש מאסר לצידה, לחתולי הרחוב ישנו תפקיד חשוב ביותר במארג האקולוגי. חתולי רחוב שומרים על הסביבה מפני מכרסמים וחרקים, מרחיקים נחשים, חולדות ומקקים ובסה”כ שומרים על סביבה נקיה יותר, לטובת כולנו, וזו אחריות וחובה של כל אחד מאיתנו לפקוח עיניים, לשמור עליהם ולדאוג להם – ובוודאי לא לפגוע בחיות המסכנות”.