Site icon מקומונט גבעת שמואל

“סגירת מעגל”: ספר חדש לרופא הילדים המיתולוגי של גבעת שמואל

“סגירת מעגל” בהוצאת כינרת זמורה, הוא ספרו החדש של פרופ’ עמי באלין, רופא ילדים ותיק בגבעת שמואל ודמות עליה גדלו דורות של ילדים, סטודנטים ורופאים צעירים.

“קודם אדם ואחר כך רופא” – זהו שמו של אחד הסיפורים בספר. זוהי גם דרך חיים של עמי באלין כרופא ומחנך סטודנטים ורופאים צעירים.

“סגירת מעגל” הוא קובץ סיפורים קצרים על סודות, צירופי מקרים ומפגשים אקראיים וגורליים המאפשרים לגיבורים להתקרב אל האמת – האכזרית או הרחומה – שהסתתרה מאחורי הקלעים של חייהם.

פרופ’ עמי באלין. צילום: פרטי

רופא צעיר ויהיר שמאבחן באופן שגוי ילדה קטנה המגיעה למיון ומבצע בה ניתוח מיותר פוגש בה לאחר שנים, כשהיא אישה צעירה ומושכת; גבר צעיר עובד כמטפל אצל קשיש ומגלה שיש לו קשר הדוק אל חייו; אישה מבוגרת, היוצאת לנופש קצר ומוצאת שם הבטחה לעתיד מרענן.

עמי בוחן את נפשם של גיבוריו בסקרנות ובאומץ ומעמיד גלריה תוססת ומרהיבה של דמויות ושפע מגוון של עלילות מפתיעות.

פרופסור (אמריטוס) עמי באלין, רופא ילדים והמטולוג, מנהל מחלקה וראש החוג לרפואת ילדים בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. תושב גבעת שמואל משנת 1978 ורופא ילדים בישוב בארבעים השנים האחרונות.
“סגירת מעגל” הוא ספרו הרביעי של פרופ’ באלין. קדמו לו הספרים “בריאות הילד”, “החיות שירדו מהפיג’מה בלילה” (ספר שירים לילדים) והרומן “סדקים”.