Site icon מקומונט גבעת שמואל

סדרו מחדש את הסלון לקראת פסח

הכנות לקראת פסח מעניקות לכולנו הזדמנות מעולה לסדר מחדש את חלל הפנים של הבית והסלון. החל ממערכות הישיבה, דרך השולחן ועד מסך הטלוויזיה – הנה כמה הצעות

הדרך הכי טובה להתכונן לפסח היא להיפטר מציוד מיותר ולנצל את ההזדמנות על מנת לערוך שינויים בחלל הפנים של הבית. כל שינוי כזה עשוי לתרום לאיכות החיים של המשפחה והילדים ולהעניק תחושה של ריענון. מעבר לכך, השינויים בתקופה שלפני ליל הסדר מקלים על הניקיונות ולעיתים הם חוסכים את ההוצאות על שיפוץ מאסיבי ומתסכל.

מבין כל חללי הפנים של הבית, המקום החשוב ביותר שבו צריך להשקיע מאמצים הוא הסלון. זהו החלל המרכזי ובו גם בדרך כלל יש את הכמות הכי גדולה של רהיטים ומכשירי חשמל. מצד שני, דווקא ההיצע הזה של האפשרויות מקל על הסידור מחדש של הסלון ומבליט את יתרונותיו.

איפה נמצא המסך?

סלון קלאסי מתאפיין בכך שכל מערכות הישיבה והספות פונות לכיוון קיר אחד מרכזי. לרוב נבחר לתלות על הקיר הזה מסך טלוויזיה ולכן קרוב אליו נמצא נקודות חשמל ותשתית. עם זאת, הטלוויזיה ממש לא חייבת להיות מרכז הסלון ואפשר לסדר אותו בצורה אחרת לגמרי.

צילום: Pexels

כדאי למשל לחשוב על מצב שבו יוצרים הפרדה מלאכותית בין אזורים שונים של הסלון ובעזרת מיקום שונה של מערכות ישיבה. במקום שהספה הפינתית תשלים את הספה המרכזית ושתיהן יחד יפנו אל המסך, אפשר להזיז את הספה הגדולה שתעמוד מול זו שנמצאת בפינה. התוצאה תהיה מקומות ישיבה שפונים אחד כלפי השני במקום להיות מקבילים ואשליה אופטית של חלל גדול יותר.

אפשרות אחרת היא להוציא לגמרי את מסך הטלוויזיה מהסלון ולנצל גם את הקיר שלו לטובת מערכות ישיבה מסוימות. אם עושים את זה מקבלים קיר שלם שאליו ניתן להצמיד ספה של 4 או אפילו 5 מקומות, בלי לוותר על נוחות ועל מקום פנוי. בכל מקרה, עדיף לתלות את המסך ולא להשתמש בשידה – או לפחות לדאוג שמתחת לשידה יהיו מספיק פתרונות אחסון לספרים, חפצים אישיים וצעצועים של הילדים.

הפתרונות המודולאריים כבר כאן

הדור הנוכחי של עיצוב פנים מציב את המודולאריות בראש סדר העדיפויות. אפשר לראות את זה עם סגנונות עיצוב חדשים של שולחנות קטנים שנכנסים ויוצאים אחד מתוך השני, או במערכות ישיבה עם הדום שיכול להיפתח למיטה זוגית. בכל הנוגע לסידור מחדש של הסלון על בסיס הסגנון המודולארי, היתרון הוא שניתן לשנות לגמרי את האווירה בחלל הפנים אך החיסרון הוא שזה יהיה כרוך בהוצאה כספית מסוימת.

במידה ומעוניינים לשמור על מודולאריות עם הריהוט הקיים, צריך לדאוג שכל האלמנטים יהיו באותו צבע וצורה. לבסוף, כל שנותר הוא לשאוב השראה מקטלוג עיצובים ולסדר את הבית לפני שהאורחים מגיעים.