Site icon מקומונט גבעת שמואל

סדר ט”ו בשבט בגבעה

חברי מועדון "סביונים" ערכו סדר ט"ו בשבט כהלכתו באולם מתנ"ס מרחב. באולם שקושט בענפים, עלים וצמחיה ירוקה ועשירה, ישבו החברים סביב שולחנות ערוכים כל טוב בפירות שהשתבחה בהם ארץ ישראל. הזמר, אושר, שבאורח קבע מלווה את הקשישים באירועים ובחגים, שימח את המשתתפים והרקידם.

ראש העיר, זמיר בן ארי: "צמיחתו של ט"ו בשבט כחג הייתה דווקא על רקע הניתוק הפיזי של עם ישראל מארץ ישראל. היה זה חג שסימל את הגעגועים לארץ, לנופיה ולפרותיה. אכן, ראשיתו של סדר ט"ו בשבט היה בצפת לפני כ-500 שנה, ועם חזרת העם היהודי לארצו קיימת התעוררות טבעית לעריכת סדרי ט"ו בשבט בקרב קהלים שונים בציבור הרחב".

מ"מ ראש העיר, מר אברהם גולדברג ברך מטעם העירייה ואיחל לנוכחים פריחה ולבלוב כמו האילן בט"ו בשבט. עוד ציין גולדברג שיש מספר תאריכים בשנה, כנאמר במסכת "ראש השנה" המציינים אירועים שונים בלוח העברי, וט"ו בשבט, שמופיע גם במשנה זו לדברי בית הלל, הינו ראש השנה לאילנות, וכפועל יוצא מכך לדיני מעשרות שונים.

עוד ציין גולדברג שט"ו בשבט חל בדיוק בהפרש של חצי שנה מט"ו באב שהינו חג האהבה ודיבר אודות הקשר בין שני אירועים אלו.

סדר ט"ו בשבט אורגן ע"י מדור מבוגרים בעירייה בראשותה של הגב' שוש יהב, מתנ"ס מרחב גבעת שמואל והעמותה למען הקשיש בראשותו של ישראל שייננגרט.