Site icon מקומונט גבעת שמואל

סובלים מצלקות פוסט אקנה? כך תיפטרו מהן

פצעוני אקנה הם הסיוט של כל בני הנוער, ולעתים הם מתרחבים גם לבגרות. אלא שזמן רב לאחר שהפצעונים נרפאים והאדמומיות והגירוי נעלמים, חלקנו ממשיכים לשאת תזכורות לא רצויות בדמות צלקות. צלקות מכוערות שהאקנה השאירה על הפנים עלולות להיות קשות מנשוא.

אבל בין אם צלקות האקנה שלכם מורמות או שקועות, יש כמה דרכים להסרת צלקות או למזעורן, וביניהן: חידוש שטח העור בלייזר, בפילינג כימי או במיקרונידלינג.

שיטות הטיפול הטובות ביותר בצלקות אקנה

אקנה היא מצב עור שכיח הפוגע בשלב מסוים בכ-80% מהאוכלוסייה בגילאים שבין 11 עד 30. האקנה יכולה להופיע על הפנים, החזה, הכתפיים והגב. כשזה קורה, התחושה היא שהגירוי הזה אף פעם לא ייעלם, אבל הוא נעלם. כאשר האקנה חולפת, לפעמים היא מותירה אחריה צלקות אקנה.

למרות שאין פתרון קסם שיעלים במהירות את צלקות האקנה שלכם, אף פעם לא מאוחר מכדי לטפל בהן. צעירים עם אקנה עשויים להמתין עד שיגיעו לגיל 20 פלוס, לפני שיעברו טיפול שיוכל להפחית את הסיכון להתפרצות אקנה עתידית.

אמנם, יש בשוק מוצרים רבים ללא מרשם שמתיימרים לשפר את המרקם, הצבע והמראה של הצלקות, אבל אין עדיין דרך שמאפשרת להיפטר מצלקות האקנה באופן טבעי בטיפול ביתי. מוצרים ללא מרשם עשויים לכלול מרכיבים כמו:

קרדיט CANVA

הדרך הטובה ביותר לטפל בצלקות האקנה מתחילה בהתייעצות עם רופא העור שלכם. הרופא יתמקד באפשרויות השליטה על האקנה. ככול שיהיו לכם פחות פצעונים כך יישארו פחות צלקות על העור. והחדשות הטובות הן שלא כל צלקות האקנה הן קבועות.

רופא העור יוכל להציע לכם את אפשרויות הטיפול הבאות:

מכשירי לייזר ספציפיים המכוונים לכלי הדם, מבהירים צלקות אקנה שקועות או מורמות שצבען ורדרד או סגלגל ומסייעים להשטחת צלקות מורמות. בטיפול זה משתמשים לרוב באבלטיב לייזר (Ablative laser), כמו:

הטיפול באבלטיב לייזר מסיר את שכבת העור החיצונית הדקה (האפידרמיס) ומחמם את שכבת העור העמוקה (הדרמיס). פעולה זו ממריצה את צמיחת הקולגן – חלבון שמשפר את המרקם והמוצקות של העור. כאשר האפידרמיס מתרפא ומתחדש, העור מקבל מראה חלק ומהודק יותר.

העור יהיה נפוח ואדום ועלול לדמם עד כ-5 ימים לאחר הטיפול. ייתכן שתצטרכו לעבור בין 5-3 טיפולים עד להשגת תוצאה משביעת רצון.

הטיפולים בלייזר מיועדים לא רק לטיפול בצלקות אקנה, אלא משמשים גם לטיפול בסוגים אחרים של צלקות כמו אלו שנוצרו בעקבות כוויות, סרטן העור או הסרת קעקועים.

פילינג כימי כרוך במריחת תמיסה כימית על העור. החומר גורם להיווצרות שלפוחיות ולקילוף העור. במקום העור הישן יצוץ עור חדש ומתחדש שבדרך כלל יהיה חלק יותר מהעור הקודם.

הקילוף גורם בדרך כלל לאדמומיות ולעתים לנפיחות ולפצעי קור, הנמשכים עד 7 ימים. בשיטה זו די בטיפול אחד כדי להשיג תוצאות.

הטיפול בלייזר מציע דיוק רב יותר כך שאם הפילינג הכימי לא עובד כדאי לנסות טיפול בלייזר.

טיפול זה משתמש בגלגלת מחטים עדינות או במכשיר בצורת עט, כדי ליצור חורים זעירים בשכבת העור העליונה. הליך זה ממריץ את ייצור הקולגן, שמצדו מסייע לשפר קמטוטים עדינים ולהחליק את מרקם העור.

האדמומיות שלאחר הטיפול נמשכת מספר ימים. בדרך כלל צריך בין 6-4 טיפולים כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

לבסוף, צלקות יכולות להתרחש בכול גיל, לא משנה אם אתם בני נוער שחווים שינויים הורמונליים או מבוגרים שעם השנים העור שלהם איבד מגמישותו.