Site icon מקומונט גבעת שמואל

סודות העיצוב נמצאים בפרטים הקטנים

כאשר בונים או משפצים, אפילו אם זה רק שיפוץ חדר אמבטיה, עיצוב הוא הדבר המרכזי שצריך לקחת בחשבון. רבים מתייחסים לעיצוב אך ורק כאל משהו חיצוני הקשור לאסתטיקה. אך האמת שמדובר בדבר עמוק ביותר. עיצוב מעניק לנו חוויה, יוצר תחושות ורגשות. והתפיסה המודרנית של עיצוב גם משלבת אותו עם הפונקציונליות. וזהו הסוד לאיכות חיים וחווית מגורים אמתית.

עיצוב מושלם תמיד חושב על הפרטים הקטנים – מהמראה הכללי, ועד הפרטים הקטנים של השימוש היומיומי. עיצוב הוא לא רק הצבע של הקירות או האריחים בהם תשתמשו לצורך חיפוי הרצפה. עיצוב הוא כל פרט ופרט בבית.

עיצוב חדר השירותים

כפי שאמרנו סודות העיצוב הם בפרטים הקטנים, כל פרט ופרט הוא בעל חשיבות. לכאורה חדר השירותים הוא חלל קטן יחסית בהשוואה לשאר הבית. אבל איך שלא נסתכל על זה, יש לו משמעות רבה בחיינו. אנו בדרך כלל מתחילים ומסיימים בו את היום, ומבקרים בו לא מעט פעמים במהלך היום. לכן בוודאי שנרצה להשקיע גם בעיצוב חדר השירותים.

איננו מדברים רק על אריחי הקרמיקה, אלא על כל האלמנטים החשובים בחלל; כולל את הכלים הסניטריים. במשך שנים רבות כולנו השתמשנו באסלות סטנדרטיות, כאילו יש איזה חוק המגביל אותנו. אך היום מעצבים יצירתיים הבינו כי ניתן להכניס שינוי גם בתחום הכלים הסניטריים.

סודות העיצוב הם בפרטים הקטנים. צילום: pexels
השינוי העיקרי היום הוא המעבר לאסלה תלויה. עד היום היה לנו מבנה הכולל אסלה וניאגרה התופס מקום רב בחלל ואינו אסתטי במיוחד. אסלה תלויה בנויה בצורה מיוחדת בה הניאגרה נמצאת בתוך הקיר. כך אנו יכולים ליהנות מכמה יתרונות:

מראה עיצובי מינימליסטי ואלגנטי – במקום מבנה אסלה מגושם, כיום אנו נהנים ממבנה פשוט ומינימליסטי.

חיסכון במקום – היכולת להסוות את הניאגרה גם חוסכת לכם במקום. במקרים שבהם מדובר בחדר שירותים קטן זהו עשוי להיות הבדל משמעותי. במקום לקבל חלל קטן וחנוק אתם מקבלים חלל פתוח יותר.

קל לניקיון – חדר השירותים דורש ניקיון באופן קבוע, בייחוד כאשר זה מגיע לאסלה וסביבתה. אך האמת שמבנה האסלה הצמודה לקיר תמיד יוצר לנו בעיית גישה. איננו יכולים להעביר את המגב בקלות מאחורי האסלה והניקוי הופך להיות פעולה שאינה נוחה. אסלה סמויה פותרת לנו את הבעיה הזו. היא אינה נוגעת ברצפה וניתן בקלות לנקות.

צילום: pixabay
אלו הם שלושת היתרונות המרכזיים של אסלה מעוצבת, אך מי שכבר התקין אסלה תלויה יכול להצביע על יתרונות נוספים:

פעולה שקטה יותר – כל מערכת המים נמצאת בתוך הקיר ופעולת הדחת האסלה הופכת לשקטה ונעימה יותר. תחשבו על זה כאשר אתם מורידים את המים באסלה באמצע הלילה…

שליטה בגובה האסלה – אסלה סטנדרטית מגבילה אתכם בגובה. היא מיוצרת במפעל בגובה מסוים וגובה האסלה הוא המרחק בין הרצפה למושב האסלה. אין לכם שום אפשרות לשלוט בגובה האסלה. זה יכול להתאים לאדם הממוצע, אך אדם גבוה או נמוך יכול לחוות אי נוחות. אסלה סמויה מאפשרת לכם שליטה בגובה האסלה.