Site icon מקומונט גבעת שמואל

סיכום השבת: נפילת טיל בחניית המתנ”ס בגבעת שמואל

סמוך לשעה 14:20, נשמעה אזעקה ברחבי גבעת שמואל ומיד לאחריה נפל טיל ברחבת החנייה של המתנ”ס הקהילתי בגבעת שמואל. ראש העיר יוסי ברודני, מפקד היקל”ר סא”ל במיל רוני ברהום, צוותי חירום מד”א, כב”א ומשטרה הגיעו מיידית לשטח וניהלו את האירוע שבו נגרם נזק לרכוש ולבתים הסמוכים למתנ”ס אולם לא היו נפגעים בגוף. כבר בשעות אחה”צ צוות של מס רכוש כולל שמאי הגיעו ועברו דירה דירה ואמדו את הנזקים, ומספר פניות בנושא חרדה התקבלו במוקד וכולם טופלו על ידי צוותים וגורמים מקצועיים מטעם העירייה.

סמוך לשעה 14:00 נשמעה אזעקה בגבש, ולאחריה נשמע פיצוץ עז כתוצאה מנפילת טיל בחניון התחתון של המתנ”ס. בסביבה נראו פגיעות הדף רבות בבתים, אך ברוך ה’ אין פגיעו בנפש ובגוף. ראש העיר יוסי ברודני הגיע למקום עם מפקד היקל”ר רוני ברהום וסייע לכוחות ההצלה לנהל את האירוע. צוות של מס רכוש כולל שמאי הגיעו ועברו דירה דירה ואמדו את הנזקים, התקבלו במוקד פניות בנושא חרדה וכולם טופלו על ידי צוותים וגורמים מקצועיים מטעם העירייה.

בנוסף, חובשים ופראמדיקים של מד”א קבעו היום (שבת) את מותו של גבר בן 56 שנפצע באורח אנוש כתוצאה מנפילת טיל ברמת גן. פראמדיק מד”א ליאור מרמלשטיין, שהגיע לזירת הנפילה סיפר: “מיד עם קבלת הקריאות על הנפילה בעיר הגענו לזירה וראינו את ההרס הרב ופגיעות בבניינים ברחוב. עברנו מדלת לדלת בכוחות גדולים של מד”א וביצענו סריקות בדירות”. פרמדיק מד”א, רונן כהן שקבע את מותו של הפצוע הוסיף: “במהלך הסריקות איתרנו באחת הדירות הסמוכות למיקום הנפילה את הפצוע, גבר בן 56 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעות מההדף ומהרסיסים. ביצענו בדיקות רפואית על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל לאחר פעולות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו.”

נזקים רבים נגרמו לרכוש, אך ללא נפגעים בנפש.

החובשים והפראמדיקים של מד”א העניקו היום (שבת 15.5) מחצות ועד לשעה 19:30 טיפול רפואי ל-47 פצועים, מהם 7 שנפגעו מרסיסים, בהם כאמור הרוג בגזרת רמת גן. 40 אזרחים נזקקו היום לטיפול לאחר שנפצעו בדרך למרחב מוגן, בהם אחד שנפצע באורח בינוני. בנוסף טופלו 24 נפגעי חרדה. צוותי מד”א העניקו היום טיפול רפואי גם ל-6 פצועים קל בהפרות סדר ברחבי הארץ.

מתחילת מבצע ‘שומר החומות’ (ב’ 10.5) טופלו סה”כ 272 נפגעים ע”י החובשים והפראמדיקים של מד”א ברחבי הארץ, בהם 109 נפגעי גוף, מהם 8 שנקבע מותם, 6 קשה, 11 בינוני ו-84 קל שנפגעו מרסיסי רק”ק ושברי זכוכיות. 163 פצועים שנחבלו בדרכם למרחב מוגן, מהם 2 נשים כבנות 87 ו-50 שנפגעו אנושות בראשן בדרכן למרחב מוגן ונפטרו מפצעיהן , 5 בינוני ו-156 קל.
197 נפגעי חרדה טופלו ע”י צוותי מד”א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

מתחיל האירועים, בהפרות הסדר ברחבי הארץ טיפלו כוחות מד”א ב 189 נפגעים, בהם 10 קשה, 29 בינוני ו-150 במצב קל.

מקום נפילת הטיל. בנס – במגרש חניה ריק.

מד”א עומד בכוננות גבוהה ברחבי הארץ ומצוי בקשר ובתיאום מלא עם כלל כוחות הביטחון. אנו מבקשים להזכיר לציבור להישמע להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף ובכל צורך רפואי לחייג 101 למוקד החירום של מד”א.

ראש העיר יוסי ברודני: “מדינת ישראל, וגבעת שמואל בתוכה, נמצאת בימים אלו בעיצומה של מערכה נוספת מול שלטון חמאס בעזה, מערכה ששיאה ירי עשרות מטחי הטילים לעבר יישובי גוש דן ובהם גם ירי לאזור גבעת שמואל. עיריית גבעת שמואל ערוכה לכל תרחיש ופועלת בשיתוף פעולה הדוק ומלא עם נציגי פיקוד העורף, משטרת ישראל וכוחות הביטחון וההצלה על מנת להבטיח את ביטחונכם האישי ולשמור על שגרת החיים בעיר. אני קורא שוב לכל התושבים להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף, להישאר קרובים למרחבים המוגנים ולהתאזר בסבלנות עד ליציאה מהם בבטחה ושנדע ימים טובים יותר”