Site icon מקומונט גבעת שמואל

סיכום ליל הטילים בגבעת שמואל וגוש דן

הלילה הלכו לישון תושבי גבעת שמואל בממ”דים ובמקלטים והתעוררו למציאות אותה חווים בדרום כבר שנים. במהלך הלילה נפל רסיס על בית בגבעת שמואל וכוחות מד”א טיפלו במספר מקרים של פציעות כתוצאה מלחץ.

אתמול סמוך לשעה 21:00 נשמע האזעקה הראשונה בגבעת שמואל מאז ימי צוק איתן ב-2014, ותושבי גבעת שמואל נכנסו למרחבים המוגנים, בשלב זה התקבלו מספר דיווחים על נפילת רסיסים ופציעה משמעותית של תושב גבעת שמואל, לאחר שעידכנו את התושבים בארוע התברר כי בלחץ הארועים היה מעט בלבול ואין קשר בין פעולות מצילות חיים שנעשו בתושב הגבעה שנתקף חרדה עם הישמע האזעקה ובין נפילת הרסיסים, אף על פי שכך השתמע כביכול.

בהמשך הלילה נשמעו עוד מספר רב של אזעקות, במקבצים שונים, ומגגות הבתים ניתן היה לראות את עשרות יירוטי כיפת ברזל מעל גבעת שמואל וברחבי כל גוש דן. כאמור, בזמן האזעקות פעלו מתנדבי מד”א גבעת שמואל במספר ארועים כשמעליהם מתבצעים יירוטים.

גג הבית ברחוב זינגר שנפגע מהרסיסים

בשלב זה כמובן שהלימודים לא יתקיימו היום בבתי הספר ומוסדות החינוך בגבעת שמואל ומתקיימת למידה מרחוק, בהמשך היום תצא הודעה מסודרת מטעם הרשויות לגבי הלימודים מחר ובהמשך השבוע.

בעיריית גבעת שמואל ביקשו לעדכן את התושבים כי בעקבות ההתפתחויות הביטחוניות בימים האחרונים וההסלמה בלילה האחרון, כל גורמי המקצוע והחרום בעיריית גבעת שמואל, עומדים בקשר שוטף עם נציגי פיקוד העורף ומשטרת ישראל, על מנת להבטיח את בטחונם האישי של התושבים ולשמור על שגרת החיים בעיר.

בנוסף, מבקשים בעיריית גבעת שמואל את תשומת ליבם של התושבים למספר הנחיות שהתקבלו בוועדת המל”ח (משק לשעת חירום – א”ט) העירונית:

▪︎ מומלץ להכין את המרחבים המוגנים בבתים לוודא שהם מאפשרים שהייה נוחה.

▪︎ אנו מזכירים שזמן הכניסה למרחב המוגן בגבעת שמואל עומד על 90 שניות.

▪︎ אנו ערוכים להפעלת העירייה במתכונת חירום ולהמשיך לספק את השירותים החיוניים.

▪︎ אנו מעדכנים כי המקלטים הציבוריים ייפתחו בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

▪︎ מערכת הלימודים מתקיימת כרגיל כולל הגנים ובתי ספר כמובן בכפוף להנחיה להיכנס למרחב מוגן תוך דקה וחצי עם הישמע התרעה.

▪︎ בתי הספר, הגנים ועובדי העירייה קיימו הבוקר (יום ג) תרגיל כניסה למרחב מוגן, שעבר בהצלחה רבה וקבלו תזכורת ורענון לגבי החניות פיקוד העורף לתרחיש ירי טילים ומרחב מוגן.

▪︎ כל המקלטים הציבוריים ברחבי העיר ערוכים ופתוחים לקליטת התושבים בעת הישמע התרעה.

גם במגן דוד אדום מבקשים לחדד את הההנחיות ומבהירים כי כוחות מד”א ברחבי הארץ ובגבעת שמואל עומדים בכוננות והעיר תוגברה באמבולנסים נוספים. “אנא המשיכו להישמע להנחיות פיקוד העורף ובכל צורך רפואי יש לחייג 101 וצוותי מד”א הערוכים בכוננות מוגברת יגיעו מייד,” הדגישו במד”א.