Site icon מקומונט גבעת שמואל

סילוק קו המתח הגבוה בגבעה נדחה ב-90 יום

בדיון שהתקיים השבוע בעניין עתירת עיריית גבעת שמואל נגד חברת החשמל לסילוק קו המתח העליון, שנידונה בפני כבוד השופט סגן הנשיא קידר אליהו בבית המשפט השלום בתל אביב. טען בא כוחה של עיריית גבעת שמואל, עו"ד אריה חגי, כי מדובר בהתחייבות של חברת החשמל.

עו"ד אריה חגי שייצג את העירייה ציין: "לכל העילות האלה יש הוכחות, ביהמ"ש ייקבע להוכחות ואנו נגיש חוות דעת וביהמ"ש יחליט. לצערי הגישור לא צלח. המצב הוא בלתי נסבל, בין הבתים עוברים קווי חשמל של מתח עליון מעל גני משחקים, בקרבת מרפסות, יש לזה נזק עצום".

בדיון טענה חברת החשמל כי הקו תקין ובטיחות אין שום סיכון בקו. מעבר לכך יש בכוונתה של חברת החשמל להעתיק את הקו, אין בעיה עם זה ובלבד שיאושרו התוכניות כפי שפורטו בכתב ההגנה.

כזכור הורה ראש העירייה ליועצים המשפטיים לעירייה לעתור נגד חברת החשמל לסילוק קו המתח העליון ממקומו כיום, זאת לאחר שהוועדה המחוזית והמועצה הארצית לתכנון ובנייה העדיפה לצערנו את כרישי הנדל"ן על שלומו ובריאותו של הציבור, ובניגוד לעמדת העירייה והוועדה המקומית לתכנון ובניה, קיבלה תוכנית אחרת ולא את תכנית העירייה להרחקת קו המתח העליון מבתי המגורים. "במקביל למישור המשפטי, פעלנו גם במישור התכנוני" מציין בן ארי: "העירייה הגישה הצעה חלופית לתוואי חדש בו יעבור קו המתח העליון, בתקווה שהפעם תתקבל התכנית החדשה.נמשיך לפעול בכל דרך לגיטימית כפי שעשינו עד כה להרחקת המפגע".