Site icon מקומונט גבעת שמואל

סיפורי סבתא – פרויקט בין דורי באולפנת אמית

השבוע התקיימה תערוכת סיום במסגרת מעורבות אישית ‘סיפורי סבתא – פרויקט בין דורי’ – בין דור הוותיקים בגבעת שמואל לבנות מגמת אמנות מאולפנת אמית גבעת שמואל.

במהלך השנה נפגשו התלמידות אחת לשבוע -במועדון שנמצא ב’בית על הגבעה’, המפגשים כללו שיח קבוצתי ואישי סביב תמונות, ביקורי בית, שיתוף בזכרונות, בסיפורים אישיים ויצירה משותפת.

כך למשל התחברה חנה בן לולו עם התלמידה שחר וטורי. במסגרת המפגשים שהתקיימו במועדון, שמעה שחר את כל מסע חייה של חנה על הקשיים והתמודדויות שאין לתאר. כששחר ביקרה אותה בביתה, התגלתה חנה כאשה חרוצה, מלאת שמחת חיים ונפש אומנותית היא הפתיעה כשחשפה בפניה מאות מחרוזות צבעוניות שחרזה, שמלות ערב הדורות וכפתנים מרוקאים שתפרה. חנה מתארת את חייה כחצי חשוכים וחצי מוארים, והיא בוחרת להיות בצד המואר. נוצר קשר מיוחד ועמוק בין שחר לחנה, שמקווה שהקשר ימשיך ולא ינתק בסיום המפגשים.

צילום: רשת אמית

את הפרויקט יזמה והנחתה יהודית נדל פוטותרפיסטית, בשיתוף המורה הילה וייסרוזן שהנחתה את הבנות ביצירה האומנותית ובלווי של טליה שירסקי רכזת מועדון שורדי שואה. האירוע היה מרגש ומעצים הן עבור התלמידות והן עבור הדור הוותיק.

המורה הילה וייסרוזן: “היתה תערוכה מרגשת ומעצימה הן לתלמידות והן לדור הוותיקים. פרויקט בין דורי מעצים ומרגש, המחנך לסובלנות ונתינת מקום וכבוד לדור הוותיקים ולסיפור שמאחוריהם וללא ספק ישאיר חותם”.