Site icon מקומונט גבעת שמואל

חשש להימצאות חיידק הסלמונלה בבית קפה בגבעת שמואל

 משפחה חרדית שהגיעה מבני ברק הסמוכה לבילוי בבית קפה בגבעת שמואל לא תיארה לעצמה שהבילוי יסתיים בבית החולים. בתכנית הכל כלול פורסם שמדובר בקפה קפה בגבעת שמואל אך ברשת טוענים שלא מדובר בסניף שלהם משרד הבריאות בתמונה. 

הורים וששת ילדיהם, תושבי בני ברק, אושפזו  בבית החולים מעייני הישועה לאחר שלקו בחיידק הסלמונלה, לכאורה בעקבות ארוחה אותה בבית קפה בגבעת שמואל בתכנית הכל כלול פורסם כי מדובר בקפה קפה הממוקמת בקניון הגבעה.

בני שמפחה שיצאו לחגוג סיימו את המסיבה בבית החולים מעייני הישועה. בתחילה הגיעה הבת בת ה-15 למיון עם חום גבוה ותסמינים של זיהום ואח”כ הגיעו כל שאר בני המשפחה. לאחר שערכו בדיקות לכל המשפחה בתרבית הצואה נמצא נגיף הסלמונלה בגופם והממצאים הועברו גם למשרד הבריאות שיבדוק את הנושא.

התסמינים להידבקות היו שלשולים, הקאות, חום גבוה וכאבים. לאחר הטיפול הרפואי לו זכו, שוחררו בני המשפחה לביתם. פרופסור יעקב אמיר שהתראיין בנושא לתכנית ”הכול כלול” אמר כי החיידק יכול לגרום למוות ועל כן יש להיזהר מאכילה במקומות מזוהמים”.

מבית החולים מעיני הישועה נמסר:
“זאת לא הפעם הראשונה שהמרכז הרפואי מדווח על הידבקות משפחות שלמות בחיידק, במרבית המקרים מדובר במשפחות הרוכשות ביצים ממקור לא מוסמך, או כתוצאה משימוש מביצים שפג תוקפם, או מאכילת גלידה או מיונז מתוצרת בית שיש בהם ביצים.
יצוין, כי בהתערבות גורמים במרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’, נתפסו ביצים עם חותמות מזויפות אשר שווקו בחנויות בבני ברק. לאחר פשיטת גורמי מודיעין במשרדי החקלאות והבריאות נתפסו ביצים עם חותמות מזויפות ואשר מקורם אינו ידוע בשלב זה.”

מהיחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’ נמסר:
“חרף כל ההתרעות, עדיין קיים הרגל שנשרש משום מה בקרב משפחות רבות הרוכשות ביצים ממקור לא מוסמך, אצל משווקים ניידים או בבתים פרטיים ואשר יש חשש שאוחסנו בניגוד לתנאים הנדרשים במהלך שרשרת השיווק מהלול ועד לצרכן. ביצים אלו עשויים להיות נגועים בחיידק הסלמונלה הגורם לסבל קשה מאוד לחולים בה”.

סגן המנהל הרפואי במרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’ ד”ר מנחם חיים ברייר מוסר:
“כבר לפני מספר שנים חתמו גדולי ישראל על פסק הלכה האוסר להשתמש בביצים שאינם ממקור מוסמך ומורשה ואשר יש עליהן חותמת רשמית. וכידוע אנו מצווים על מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם ו’חמירא סכנתא מאיסורא’. חשוב לזכור שזו הלכה לכל דבר ועניין. ההלכה אוסרת שימוש בביצים שיתכן ולא הובלו ואוחסנו בכל התנאים הנדרשים”.

מעיריית גבעת שמואל נמסר כי:
”מחלקת התברואה בעירייה מבצעת הן ביקורות פתע והן ביקורות מתוכננות על בסיס קבוע ושוטף”

לכתבת  שביקרה בבית הקפה נמסר כי ההערכה היא כי המשפחה לא נדבקה בבית הקפה שכן המדובר באירוע יחיד. “אם היה לנו סלמונלה במסעדה משרד הבריאות היה כבר מזמן עושה פה ביקור וסוגר את המסעדה” אמר אחד המנהלים.”

מקפה קפה נמסר בתגובה:
“רשת קפה קפה ערכה בירור מקיף ממנו מסתמן כי ההדבקה בסלמונלה ככל שארעה לאותה משפחה אינה נובעת מהסניף.  בשום מקום לא הוצגה הוכחה או אפילו ראייה כלשהי שמקור ההדבקות הוא בסניף. מטבע הדברים נוטות משפחות לאכול ולשתות יחדיו לעיתים מזומנות והעובדה שאותה משפחה התארחה בסניף מס’ ימים לפני המקרה אינה מלמדת דבר.
יתר על כן, גם בדיקות יזומות שערכה הרשת בסניף מגלות כי אין חשש לסלומונלה בסניף וכמובן שגם לא התקבלו כל תלונות או טענות נוספות ממאות הלקוחות אשר אכלו בסניף. הרשת עומדת בסטנדרטים המחמירים והטובים ביותר, תוך שמירה והקפדה על איכות המזון המוגש ללקוחותיה. הרשת רואה בחומרה רבה את האופן בו תחקיר בלתי מבוסס מפורסם באופן חסר אחריות ופוגע בעסק פעיל ומותג איכותי על לא עוול בכפו. הפרסומים וכל הקשורים בהם, הם בבחינת לשון הרע והרשת תפעל למצות את הדין בעניין”.

קפה קפה בקניון גבעת שמואל.צילום עמיעד טאוב