Site icon מקומונט גבעת שמואל

סערה בגבעה: הורים יצאו למאבק נגד ברודני בדרישה לאפשר לבנותיהם ללמוד באולפנת צפירה.

45 הורים לבנות שסיימו לימודי כיתה ו’ בגבעת שמואל יצאו למאבק כנגד ראש העיר בדרישה לאפשר לבנותיהם לבחור את מוסד הלימודים. במסגרת המאבק נתלו מודעות הקוראות לברודני ”הילדים שלנו הם לא כלי משחק”. עיריית גבעת שמואל בתגובה:”אנחנו פועלים ע”פ הוראות החוק”.

תחת הכותרת ”בקשת העברה ואישור לימודי חוץ – אולפנת צפירה” פנו 45 הורים לבנות שסיימו לימודי כיתה ו’ לראש העיר יוסי ברודני ואירנה גביזון, ראש מחלקת חינוך בעירייה בדרישה לאפשר לבנותיהם ללמוד באולפנת צפירה בשנה הבאה.

ההורים טוענים כי בחירת מוסד הלימודים הינה זכות בסיסית וכי בשנים עברו אפשרה העירייה בהסכמה שבשתיקה להורים לבחור היכן ילמדו בנותיהם.

ההורים טוענים כי המוסד החינוכי המקומי, אולפנת אמי”ת לא מספק מענה עבור הורים המעוניינים בחינוך תורני לבנותיהם וכי התעקשותו של ראש העיר יוצרת אפליה מגדרית שכן לבנים קיימת אפשרות ללמוד במוסדות לימוד מחוץ לשטחה המוניציפאלי של הגבעה. עוד טוענים ההורים כי באולפנת צפירה מתאפשרת אינטגרציה של הבנות עם בנות ישובים וערים אחרים.

”לא ייתכן שבמסגרת בית הספר היסודי תאפשר העיריה להורים המעוניינים בחינוך “תורני” להירשם לבית ספר שאיננו באזור הרישום וברגע שמגיעים לחטיבת הביניים, גיל מכונן בבניית ועיצוב האישיות, העיריה איננה נותנת מענה חינוכי לדרישה זו במוסד העירוני ואינה מאפשרת זאת במוסד חוץ” כתבו ההורים.

ההורים התארגנו למאבק מבעוד מועד ושכרו את משרדו של אבי לרנר לנהל עבורם מאבק תקשורתי וכן את עו”ד פרופ’ אביעד הכהן ובערב שבת האחרונה נתלו ברחבי הגבעה מודעות כנגד ברודני בהם נכתב:”יוסי ברודני, הילדים שלנו הם לא כלי משחק בידיים שלך. הורי גבעת שמואל דורשים את הזכות לקבוע היכן ילדיהם יתחנכו”.

אפי שפרבר ממובילי המאבק אמר למקומונט גבעת שמואל:”הבנות שלנו ילמדו באולפנת צפירה בשנה הבאה גם אם המשמעות הינה כי הם יפתחו את שנת הלימודים הבאה בבית. מנכ”ל רשת אמי”ת ד”ר אמנון אלדר אמר לי במפורש כי עמדתו היא כי התלמידים צריכים להגיע לבית הספר בשמחה ומבחירה ואני קורא לראש העיר לכבד את בקשתנו ולאפשר לנו להחליט היכן ואיך יחונכו הבנות שלנו”.

מהעירייה נמסר בתגובה: “ראשית יש להעמיד את העובדות על דיוקן. עיריית גבעת שמואל פועלת ע”פ הוראות החוק וכללי המנהל התקין המתחייב ממנה ומכל רשות אחרת במדינת ישראל.  על פי החוק וחוזר מנכל משרד החינוך לא ניתן להירשם למוסד לימודי מחוץ לעיר המגורים ללא הצטיידות באישור לימודי חוץ מהרשות בתחומה  מתגורר התלמיד/ה. משרד החינוך מצוי בקשר עם העירייה בעניין זה ואף  יאכוף  את הוראות החוק והנהלים שהוא עצמו קבע. הדברים הובהרו להורים כבר בחודש פברואר!  ולכן כל טענה באשר לכך שהנושא הועלה במפתיע, אינה נכונה.  גם הטענה שכל הבקשות נדחו- אינה נכונה עובדתית. וועדה מקצועית ומוסמכת שדנה בבקשות כפי המתחייב ע”פ חוק, אכן אישרה לימודי חוץ  למספר בנות שהעבירו בקשות אישיות וענייניות בדומה לשנה, גם בשנים קודמות  נתנה העירייה אישורים ללימודי חוץ וזאת ע”פ הגשת בקשה אישית, עניינית ומנומקת”.

”שמה הטוב והאיכותי של אולפנת  גבעת שמואל הולך לפניה וכפי שמעידים והעידו ההורים עצמם במספר מפגשים שהתקיימו עימם מדובר באולפנה מצוינת הן בהיבט הפדגוגי, הן בהיבט הערכי- חברתי  והן בהיבט התורני,  וככזו היא אכן מהווה אבן שואבת לרובן המכריע של תלמידות העיר והסביבה. אנו רואים באופן חיובי את רצונם של ההורים שבנותיהן תכרנה בנות אחרות ומעודדים מפגשים עם אולפנות אחרות, יצירת קשרים ועוד, לצורך כך הן אינן צריכות ללמוד באולפנה מחוץ לעיר שכן אולפנת גבעת שמואל כאמור  קולטת גם היא תלמידות מערים שונות בסביבה. יודגש כי מתוך תפיסה חינוכית רחבה ה רואה במחויבות הרשות להעניק רצף חינוכי ומענה כולל לכלל בניה ובנותיה,  נערכת  אולפנת גבעת שמואל לקליטת כלל התלמידות ואנו בטוחים כי הבנות תקבלנה באולפנה מענים רחבים אישיים  וקבוצתיים בכל התחומים”. נכתב בתגובת העירייה.

מודעות המחאה שנתלו על לוחות המודעות בגבעה השבוע.צילום מקומונט גבעת שמואל