Site icon מקומונט גבעת שמואל

סערת חופשת ל”ג בעומר: ילדי הגנים ותלמידי כיתות א’-ג’ בגבעת שמואל יגיעו ללימודים

אחרי שיו”ר הסתדרות המורים יפה בן שושן פרסמה ביום שישי מכתב הקורא לגננות להרתם ולהפעיל את הגנים גם ביום ל”ג בעומר – וחזרה בה לאחר שעות בודדות, לפני שעה קלה הוחלט כי בגבעת שמואל יפתחו הגנים גם ביום החופשי. בנוסף – החל ממחר יחזרו לפעול גם מסגרות הצהרונים לילדי כיתות א’-ג’.

הערב הוחלט כי ילדי הגנים בגבעת שמואל (גילאי 3-5), למעט ילדי החטיבה הצעירה, ילמדו בל”ג בעומר מהשעה 08:00 ועד לשעה 14:00. נוסף עליהם, גם תלמידי כיתות א’-ג’ בתוכנית ניצנים המשויכים למסגרת יום לימודים ארוך, ילמדו אף הם ביום ל”ג בעומר מהשעה 08:00 עד השעה 14:00.

בנוסף, בכפוף למתווה של משרד החינוך ובכפוף להנחיות משרד הבריאות, יפתחו החל ממחר (יום שני) הצהרונים של כיתות א-ג, שיפעלו 5 ימים בשבוע, בין השעות 12:45 ועד לשעה 16:00.  מנהלת אגף החינוך בעיריית גבעת שמואל, אתי דהן ביקשה להודות למי שאפשר את חידוש פעילות הצהרונים והפעלת גני הילדים ובתי הספר גם ביום ל”ג בעומר. “אני מבקשת להודות למנהלי בתי הספר, לרכזי ניצנים ולסייעות הגנים אשר נענו לבקשת העירייה, לקיים לימודים בבתי הספר והגנים גם בל”ג בעומר. אנו שמחים לסייע להורים בחזרה בטוחה ומהירה למעגל העבודה ובחזרת התלמידים לשגרה ברוכה של למידה ויצירה. זאת שעתנו היפה לערבות ההדדית, ולחיזוק חוסננו כחברה וכקהילה אחת חזקה ומלוכדת”.

חוזרים לשגרת קורונה. גן ילדים, הבוקר.

נזכיר כי ביום שישי פרסמה מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד מכתב בו היא פונה לגננות ובו ומבקשת מהו לשקול ויתור על יום החופש, בהתנדבות. “בימים האחרונים קיבלנו מכן פניות רבות, בהם הובע רצון להתנדב בל”ג בעומר ובכך לייצר לילדי הגנים רצף חינוכי ותחושה של בטחון ושיגרה. אנו רואות ברצון זה יוזמה אצילית וברוכה, המעידה על מחוייבות עמוקה לילדי הגנים ולמדינת ישראל”, כתבה בן דוד במכתבה.

יחד עם זאת, שעות בודדות לאחר מכן כבר חזרה בה בן דוד לחלוטין והפצירה בגננות שלא להתנדב ולא לקחת חלק בפעילות הגנים בל”ג בעומר על חשבונן. הערב, כאמור, לקח על עצמו אגף החינוך העירוני את האחריות לפעילות, על מנת שהילדים אכן יחוו כניסה חלקה יותר לשגרה והוריהם יוכלו להגיע למקומות העבודה ולחזור אף הם לשגרה.