Site icon מקומונט גבעת שמואל

ספק כוח מעבדתי באיכות גבוהה ובהתאמה לצרכי הלקוח

בכל מכשיר חשמלי יש ספק כוח, לדוגמה מחשבים נייחים וניידים, מיקרוגל, מכונת כביסה, תנור אפייה וכדומה. לספק כוח תפקיד חשוב באספקת המתח החשמלי הנכון והמתאים למכשיר, יש מגוון עצום של ספקי כוח, ביניהם דגמים ייעודיים למעבדות שונות, לרבות מעבדות לתיקון מחשבים וטלפונים ניידים. במעבדות נהוג לרכוש ספק כוח משוכלל וייעודי המתאים לצרכי המעבדה וסוג הבדיקות, המדידות והתיקונים שמבצעים בה. לכן, מומלץ לרכוש ספקי כוח מקצועיים ואמינים למעבדות רק מחברה המתמחה בתחום, חברה המייבאת ומשווקת את מיטב ספקי הכוח המתאימים למעבדות, של מותגים מובילים בתחום. 

ספק כוח מקצועי ואיכותי בר תכנות (מעבדתי)

לכל מעבדה ישנם צרכים מעט שונים וייחודיים, לכן חשוב לרכוש למעבדה ציוד מקצועי ובטיחותי המותאם לדרישות הטכנאים וצוות הפיתוח והמחקר. כדאי לדעת כי יש מגוון עצום של ספקי כוח ייעודיים למעבדות, ספקים אלה ברי תכנות, ישנם דגמים קומפקטיים, דגמים מתקדמים המספקים רמות הספק בטווחים גדולים, רמות מתח שונות עד 650 וולט, רמות שנות של זרם חשמלי עד 72 אמפר, ושיטות שונות לתכנות מרחוק של הספק בהתאם לצרכי הבדיקות והתיקון.

כאשר רוכשים ספק כוח מעבדתי יש לשים לב לפרמטרים חשובים כגון מתח כניסה ויציאה, אפשרות לתכנות, תצוגה דיגיטלית, אמינות, תקופת אחריות, אפשרות להפעלה במצב של זרם קבוע או מתח קבוע ועוד. הספק הוא כלי עבודה חשוב וקריטי במעבדות, לכן אין להקל ראש בבחירת דגם ייעודי ובטיחותי, מומלץ לרכוש ספקי כוח רק מחברה מוכרת ומובילה בתחום הציוד האלקטרוני והציוד למעבדות.

שליטה בפרמטרים של ספק כוח

ספקי כוח למעבדות מאפשרים לשנות את מתח היציאה לרמת מתח שונה ממתח הכניסה לספק, המתח ביציאה יכול להיות גדול או נמוך יותר ממתח הכניסה. בעוד ספק כוח DC AC רגיל נועד לספק מתח קבוע למכשיר חשמלי או למוצר אלקטרוני מסוים, לדוגמה מחשב נייח או נייד, הספק המעבדתי מאפשר לשנות את מתח היציאה בהתאם לצורך. הספקים למעבדות נבדלים זה מזה בכמה פרמטרים עיקריים כגון אפשרות לתכנות ולשליטה במתח היציאה.

תמונה באדיבות: pixabay

הספקים החדשים בשוק משוכללים וכוללים תוכנה ייעודית וחיבורים כמו USB או חיבור אחר לרשת, על מנת לאפשר לתכנת אותם ממקור חיצוני כמו מחשב. את הספק המעבדתי אפשר לתכנת בהתאם לצרכי הבדיקה וסוג המכשיר המחובר אליו, אפשר לתכנת את הספק, לקרוא מידע, לתפעל את המכשיר, לשמור נתונים ועוד.

כדאי לדעת כי בספק כוח מעבדתי ישנם מספר רכיבים, ישנם דגמים שולחניים המגיעים עם כיסוי חיצוני ומעטפת עמידה, ישנם דגמים ללא מעטפת, ויש דגמים ייעודיים המיועדים להתקנה בתוך ארון. הספק כולל שנאי, מעגל יישור, מעגל סינון ומייצב מתח. ראוי לציין כי ישנם ספקי כוח למעבדות עם בקרת שליטה אנלוגית וישנם דגמים עם בקרת שליטה דיגיטלית, חשוב לשים לב לנושא זה בעת רכישת המוצר.