Site icon מקומונט גבעת שמואל

סקירת נדל”ן בגבעת שמואל – דצמבר 2020

בראשית השבוע פרסמנו כתבה על מחירי הדיור בשכונה החדשה בגבעת שמואל ועל הקושי של חלק מהקבלנים למכור את הדירות שחלקן כבר בנויות – אבל בכל זאת עומדות ריקות. קיבלנו עשרות פניות עם שאלות ובקשות לסקירת נדל”ן מלאה של הנעשה בגבעת שמואל והחלטנו להרים את הכפפה. פנינו אל מי שכנראה מכיר הכי טוב את מחירי הדיור בגבעת שמואל – מתווך הנדל”ן נתן שבת, שיסקור בפנינו את המחירים בעיר. 

כתב: נתן שבת

ב-5 שנים האחרונות גבעת שמואל נהנת מהתחדשות עירונית רחבה. יזמי נדל”ן וקבלנים רבים התחילו לבנות דירות 3, 4, 5 ובמיוחד 6 חדרים במפלס אחד דבר שנותן מענה למשפרי דיור בעיר שביקשו להשאר בעיר שאותה הם אוהבים – אבל להרחיב מעט את ביתם, ככל שהתקציב מאפשר.

בנוסף, קולטת גבעת שמואל אוכלוסיה רחבה מבחוץ המעוניינת בעיקר עם דירות חדשות למכירה בגבעת שמואל אשר הולכות ונבנות בדרום-מזרח העיר.

פארק רמון בלב גבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל
נתן שבת. צילום: פרטי

בשכונה החדשה בגבעת שמואל התקבע סגנון בנייה בו בונים הקבלנים רבי קומות ובהם לא רק 4 דירות כפי שמקובל בישראל, אלא אף 5 ו-6 דירות בקומה אחת, דבר שמאלץ אותם להתפשר על גודל כל דירה כך שהדירות קטנות אפילו יותר לעומת הבנייה של שנות ה-2000, שאיפיינה את שכונת רמת הדר ורמת הדקלים, ושלא נדבר על הבנייה של שנות ה-80′ ששם דירת 4 חד’ היו ענקיות עם ההול המפורסם, פינת האוכל, שהיום היא נבלעת באופן טבעי בתוך הסלון.

לצערינו, אין בגבעת שמואל היצע גדול מספיק של דירות מרווחות, קרי דירות גן גדולות או פנטהאוזים בקומות נמוכות, דבר הכרחי מאחר ועיקר האוכלוסיה שמבקשת את השידרוג היא לרוב דתית־לאומית וקניית פנטהאוז בקומה ה-21 זה אמנם מיוחד עם הרבה סטייל אך מצריך אופרציה בשבתות והמתנה למעלית שבת וכו’ – פתרון שלא כולם אוהבים…

נוסף על השכונות הקיימות והנבנות בגבעת שמואל, כשמדברים על שוק הדיור המקומי יש לקחת בחשבון גם את שכונת פסגת הדר הסמוכה לגבעת שמואל ולמעשה, מוניציפלית, משוייכת לפתח תקווה כשלמעשה היא נמצאת מרחק מדרכה בלבד מרחוב מנחם בגין פינת רחוב הנשיא, שרווי המרכזי קניות, שבילי אופנים, בתי ספר, בתי כנסת ועוד.

קירבה למרכזי קניות, קניונים, בתי קפה וחנויות. צילום: מקומונט גבעת שמואל

בפסגת הדר הפתח-תקוואית, ששמה גם מרמז על קרבתה לרמת הדר בגבעת שמואל, זיהו קבלנים כמו גינדי, שיכון ובינוי, רמי שבירו ועוד את הפוטנציאל ובנו בנינים בני 14 קומות לערך. למעשה, מי שקנה דירה בשלהי 7\2016 נהנה ממחיר אטרטיבי מאוד, נשאר דה פקטו בתחומי גבעת שמואל נהנה משרותי גבעת שמואל, אך בד בבד משלם ארנונה נמוכה – של פתח תקווה.

בכדי לסבר את האוזן, משפחה שמכרה 4 חד’ בשדרות מנחם בגין בגבעת שמואל מול פארק רמון ב2,300,000₪ קנתה באותו זמן ובאותו המחיר דירת 6 חדרים חדשה בעלת 140 מטר עם מרפסת של 17 מטר, 2חניות, מחסן וכל השכלולים בפסגת הדר פ”ת (דירות להשכרה בגבעת שמואל).

נוסף על שכונות מזרח העיר החדשות יותר, יש מי שמעדיף את סביבת המגורים של גבעת שמואל הוותיקה. מי שמחפש אזור של דופלקס/דירת גן או בתים פרטיים בבניה נמוכה יכול לרכוש בית בן כ-30 שנה ברמת מחירים שתעמוד על 3,200,000₪-ל-3,400,000₪ לפני שיפוץ, ובנוסף הוא יהנה מאיזור שקט ואווירה כפרית. כולל שיפוץ מאסיבי, שנצרך בחלק גדול מהבתים הוותיקים, התענוג יגיע למחיר של קרוב מאוד ל4,000,000₪.

בעיקר דירות 5-6 חדרים גדולות ומותאמות לאוכלוסייה דתית. צילום: מקומונט גבעת שמואל

תופעה רחבה מאוד בגבעת שמואל, שהתחזקה עוד בעקבות המצב השורר במשק המאלץ אנשים לא לקחת סיכונים גדולים מדי ולהישאר גמישים בהוצאותיהם מביאה לכך שתושבים רבים בגבעת שמואל שכבר מרגישים צפיפות בדירה שבבעלותם, אך אינם מעוניינים או שאינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה גדולה יותר, מעדיפים להשכיר את דירתם הנוכחית – ולשכור תחתיה דירה גדולה יותר שתתאים לצרכי המשפחה, כשפער השכירויות נמוך יחסית ויכול לאפשר להם את השדרוג המבוקש.

לדוגמא, דירת חמישה חדרים ברחוב הזיתים בעיר מושכרת ב-6,500₪. ניתן לשכור תחתיה דירת ששה חדרים בשכונת רמת הדר או ברחוב ירושלים, בבנין חדש, בעבור 7000₪ לחודש בלבד או אפילו בית פרטי במצב טוב בשכונה הותיקה עם גינה סביב 8300/9000₪. הדלתא נמוכה ללא הרפתקאות בתקופה זו.

נתן שבת הוא בעל משרד תיווך ותיק ברחוב שדרות בן גוריון 11 בגבעת שמואל.
להערכת שווי נכס ללא התחייבות, שאלות ופרטים נוספים: טל’: 03-5322853.  נייד: 052-2446393