Site icon מקומונט גבעת שמואל

עבר זמנם?! כל העתיד עוד לפניהם!

הם כתבו, הם ביימו והם שיחקו: ברביעי האחרון העלו על בימת אולם התרבות בני הנוער של גבעת שמואל את ההצגה “עבר זמנו” וכבשו את הקהל

“תיאטרון הנוער “פרופיל” של מתנ”ס גבעת שמואל גאה להציג את “עבר זמנו”, הצגה שכתבו, ביימו, הלחינו ומשחקים בני הנוער במסגרת המתנ”ס.” כך נפתחה ביום רביעי האחרון, לעיני 300 הורים, חברים ותושבים,  ההצגה “עבר זמנו” באולם התרבות ואכן, הנערים והנערות עלו בהמשך הערב לבמה – וריגשו את הקהל.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

מדובר בדרמה שחורה על מוות ובעיקר על החיים. אחת המטרות המרכזיות של תאטרון הנוער היא להעביר מסרים שבעזרתם ייווצר שינוי בצורת החשיבה, ההתנהגות וההסתכלות של אנשים על האחר.

השנה צוות התאטרון כלל 13 בני נוער: ארבעה תסריטאים ו-8 שחקנים מכיתות ט’ ועד י”ב. במשך השנה מתחלקת פעילות התאטרון לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה – קבוצת הכותבים, בוחרת ערכים שאותם תרצה להעביר לקהל, סיפור ודמויות, וכותבת מחזה מא’ ועד ת’. הקבוצה השנייה – קבוצת השחקנים, עובדת במשך השנה על פיתוח יכולות משחק.

כשהכותבים מגיעים לקראת אמצע-סוף כתיבת המחזה, השחקנים מלוהקים לתפקידים השונים כאשר לכל שחקן יש תפקיד, ואף אחד לא נשאר בחוץ ומתחילים לעבוד על ההצגה. “משנה לשנה אנחנו מגלים את הכישרונות החבויים בנוער המוכשר שלנו, אבל החשיבות הגדולה בתאטרון הנוער היא האתגר, ההתנסות והתמודדות עם שלל ההיבטים המרכיבים הצגה”, אומר ערן אבן צור, מנהל יחידת הנוער העירונית.

הופעה מקצועית ומרגשת. צילום: יחצ