Site icon מקומונט גבעת שמואל

עדי גרוס (הבית היהודי): “לסגור את סניפי בני עקיבא בגבעת שמואל!”

סניף בנ”ע גבעת שמואל, בית יוסי. צילום: מקומונט גבעת שמואל

חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי, עדי גרוס, ביקר השבוע בסניפי תנועת הנוער בני עקיבא, לקראת החזרה לפעילות מלאה אחרי השבתת הקורונה והזדעזעה מהדברים שראה שם. “השרותים מטונפים, הסניף מלוכלך. לא צריך לחכות לאסון תברואתי”

חבר מועצת העיר עדי גרוס דורש מהנהלת המתנ”ס, עליה הוא נמנה בעצמו, וממועצת העיר להתערב בנעשה בסניפי תנועת הנוער הדתית בני עקיבא ולסגור את הסניפים, בהם פעילים אלפי ילדים בגילאי 10-18, עד אשר המצב התברואתי במקום ישתפר וימונו נאמני נקיון למקום.

“היום שוב סיירתי בסניף בני עקיבא בית יוסי ואין דרך אחרת לתאר את המצב שם מלבד במילים בושה וחרפה. השרותים מטונפים הסניף מלוכלך ואני כבר שנים מוחה על כך” סיפר גרוס לכתב מקומונט. “איך אפשר לחנך חניכים שמבנה שלהם ששופץ לא מזמן נראה חבול מוכה ומטונף. פניתי כחבר מועצת עיר לחברי המועצה, לראש העיר, לאחראי על הנוער ערן צור ולחברי הנהלת המתנס, כולנו ביחד נבהיר לנוער הנפלא שלנו שחי בעיר כ”כ יפה שאין מנוס – מפסיקים פעילות עד שאתם לא לוקחים אחריות על בריאותכם”

בבית הפרטי שלהם, הם לא היו מעזים להשאיר את המצב כך. סניף בנ”ע גב”ש. צילום: עדי גרוס
אי סדר, ליכלוך וביזבוז משאבים. צילום: עדי גרוס

במכתב שהוציא גרוס לחברי המועצה והמתנ”ס שכותרתו “ניקיון במועדוניי הנוער” מתאר עדי את המצב התברואתי הקיצוני, הנשקף גם בתמונות אותן צילם במקום בעת ביקורו.

“סניפי בני עקיבא בגבעת שמואל נראים פשוט נורא. מלוכלכים, מטונפים עד כדי מצב שלדעתי אסור לפעול בהם. השרותים לא ניתנים לשימוש מרוב סירחונם ועכשיו אחרי הקורונה חוזר משרד הבריאות מחייב שהשרותים יהיו נקיים וחייבים מישהו שיהיה נאמן נקיון.” כותב גרוס.

גם חברת המועצה מירי אברג’ל נדהמה מתמונת המצב המשתקפת בסיור והציעה לנצל את ההזדמנות של הדממת הסניפים על מנת “ליישר קו” בכל הנוגע להתנהלות בבני עקיבא. “הרגע ראיתי את כל ההתכתבויות וגם את החדשות שהסניפים ותנועות הנוער נפתחים. זו הזדמנות מצויינת לקבוע אמות מידה חדשות לגבי הניקיון וכן לגבי אופן ניהול הסניף מבחינת ניראות,” אומרת אברג’ל. “אני בעד לדחות את פתיחת הפעילות בתנועות הנוער על אף הצימאון לכך בכדי לסיים אחת ולתמיד את האנרכיה שיש בסניפים. כבר בשבוע הקרוב נתכנס ונקיים ישיבה מסודרת עם הקומונרית ועם נציגי המדריכים ובוגרי הסניף שבו ייקבע מי אחראי על מה, כולל תוכנית עבודה לשלושת החודשים הקרובים, בדגש גם על שמירת רכוש”.

“למנות אחראי נקיון”. הכניסה לסניף. צילום: עדי גרוס
אכן, תמונות קשות. ילדים נמנעים משימוש בשירותים. צילום: עדי גרוס

גם עדי גרוס מציע להציב לחניכים תנאים ברורים על מחויבותם לנראות של הסניפים, יחד עם התחייבות מקבילה של הרשויות – כלפיהם. “זו ההזדמנות לבנות תכנית פתרון קבע לבעיות הנקיון בבני עקיבא ובכל מועדוני הנוער בעירינו היפה. אני מציע לקבוע הסכם הדדיות בין המתנס או העירייה עם תנועות הנוער מה הם מחוייבים כלפי הניקיון ומאידך מה אנו העירייה או המתנס מחוייבים לספק להם ומכאן ולהבא מה שלא יתבצע ולא יהיה נקי מספיק זה יגרור קנסות או סגירת סניף / מועדון נוער, או ביטול פעילויות / ביטול מסעות וכדומה, וזה יהיה במדרג כלשהוא.”

בסיכום דבריו אומר גרוס כי “אלו עונשים שיכולים ליצור מעורבות יחד עם אכיפה ומשמעת. המסר חד משמעי – נקיון הוא דרך חיים, הוא הבסיס לדרך ארץ. מי שמזלזל ברכוש ובניקיון לא יוכל להנות משאר הדברים.”

ואילו אברג’ל הוסיפה: “מספיק עם האנרכיה. יש לדחות את הפתיחה ונעשה את זה כמו שצריך. אין אחד שלא יבין ויתמוך (כל מי שעיניו בראשו!). זאת הזדמנות מעולה שלא תחזור על עצמה, מאחר ולדחות זה הרבה יותר קל מאשר לעצור פעילות.”