Site icon מקומונט גבעת שמואל

עובדים מול מחשב? תתכוננו להרגיש את הצוואר!

כאבי צוואר, הידועים בשמם Neck Pains או Cervical Pains, הינם כאבים שכיחים ביותר שבו מרגישים את שרירי הצוואר בעקבות פעילות רצופה מול מחשב או נהיגה.

בשונה מסוגי כאבים אחרים אשר לא יודעים כמה זמן יימשך הכאב, במקרה של כאבי צוואר אנו יודעים להגיד שככל שסיבת הכאב חמורה יותר ככה הכאב יימשך ליותר זמן. מתיחת שריר תגרור כאב של כמה ימים בודדים לעומת פריצת דיסק בצוואר שיכולה לגרור כאבים לתקופה של כמה חודשים.

אבחון מקור כאב הצוואר

למתוח קצת את הצוור זה לא הפתרון. צילום באדיבות pexels.com

כמו במקרים רבים אחרים של כאב, גם במקרה זה אתם תגיעו לרופא לבדיקה. חשוב לציין שאם יש לכם כאבי צוואר עם תחושה של נימול בזרועות, כאבי ראש וחוסר שליטה על צרכים חובה להגיע לרופא ללא דיחוי. הרופא יעשה את הבדיקה הגופנית הנדרשת ובמידת הצורך ישלח אתכם לבדיקות הדמיה שונות כגון צילום רנטגן, CT, MRI ויפנה את הנבדק לרופא מומחה עם תוצאות הבדיקה.

טיפולים מומלצים לכאבי הצוואר

הדבר הראשון שניתן לעשות זה מנוחה. ברגע שאנו מורידים את כמות העומס הרגיל שאנו יוצרים על הצוואר רמת הכאב תרד גם כן.

שימוש במשככי כאבים – ישנם כדורים ייעודיים שמטרתם העיקרית היא הקלה על כאבים מכל הסוגים. ניתן לקחת כדורים כדוגמת אקמול, אופטלגין ועוד סוגי תרופות ללא מרשם. במקרים קשים ניתן לקבל מהרופא מרשם למשככי כאבים חזקים במיוחד.

משחות לשחרור – גם במקרה זה ניתן להשתמש במשחות שהן מוצרי מדף (ללא מרשם) על מנת להקל נקודתית על אזור מסוים. משחות אלה מכילות חומרים פעילים המקלים על הכאב. גם כאן ניתן לקבל מהרופא מרשם למשחות המכילות חומרים חזקים במיוחד.

תרגילי פיזיותרפיה – תרגילים מיוחדים אשר מתמקדים באזור מסוים ומחזקים את השרירים על מנת ליצור תמיכה חזקה וטובה יותר ובכך מקלים על הכאב.

רפואה משלימה – הרפואה המשלימה תורמת רבות לגוף ועוזרת בהליך ההבראה של הגוף. במקרה של כאבי צוואר ניתן לפנות לטיפול של דיקור סיני או טיפולי שיאצו.

מכשירים רפואיים ביתיים – ישנם מכשירי לייזר רך, כדוגמת בי קיור לייזר, אשר מקרינים על נקודה ספציפית ומעוררים את מנגנוני הריפוי הטבעי של הגוף. מחקרים מראים על הצלחה מסחררת בין אנשים שהשתמשו במכשיר לאנשים שלא השתמשו בו.