Site icon מקומונט גבעת שמואל

עורך דין בנקים – מתי נפנה אליו?

רבים הם האנשים שמרגישים שהבנק שלהם עשה להם עוול, ובאותה מידה פגע גם בחלק מהזכויות שלהם. חלקם יקבלו על עצמם את הגזרה, ואחרים יפנו אל עורך דין בנקים כדי לנקוט בהליכים משפטיים כנגד הבנק.

כשמדובר בהגשת תביעה ובעיקר נגד גוף כדוגמת הבנק, חייבים להבין שמדובר בתהליך לא פשוט כלל. הדרך הטובה ביותר לצלוח את התהליך, היא לקבל סיוע מעורך דין תביעות נגד בנקים שילווה אתכם החל מרגע קבלת ההחלטה להגיש תביעה, ועד לסיום המשפט.

מהם תפקידיו של עורך דין בנקים

אילוסטרציה: מאגר

הסוד מתחיל בשיתוף פעולה

חשוב לדעת, שתביעות נגד הבנקים אינן נדירות, וסיכויי ההצלחה בהן גבוהים במקרים בהם ישנה עילה אמיתית לתביעה. לכן, הסוד להצלחה בתהליך התביעה טמון בשיתוף פעולה ביניכם ובין עורך דין בנקים שבחרתם. ככל שיהיו בידיו יותר מסמכים הנוגעים למצבכם, כך יהיה לו קל יותר לגבש תמונה אמינה יותר של המצב, ולהגות תכנית פעולה מתאימה.

בית המשפט בוחן את הבנק באור שונה מאשר בדיקה של חברה שנתבעת, זאת מאחר ולבנקים יש מספר חובות המוטלות עליהם על פי חוק. לדוגמא: חובת האמון של הבנקים, החובה לשמור על האינטרסים של לקוחות הבנק, תום לב במתן אשראי, חובתו הציבורית של הבנק כלפי הלקוחות, חובות שונים בנושאי רשלנות ושקיפות, ועוד. במקרים בהם בית המשפט מצא שאחת מחובות אלו אכן הופרה, תהיה עילה להגשת התביעה. התובע ועורך הדין שילווה אותו יוכלו להוציא את התביעה לפועל, להחזיר ללקוח הבנק את הזכויות המגיעות לו, ולהסדיר את הנושא מול הבנק.