Site icon מקומונט גבעת שמואל

עורך דין דיני עבודה

דיני עבודה

יחסי עובד ומעביד הם יחסים מורכבים ואף סבוכים ולכן במקרים רבים יש צורך להיעזר בעורך דין מומחה בתחום דיני עבודה כדי לקבל החלטות שונות על ידי העובד. זה קורה כאשר העובד חש שמתרחש תהליך לא חוקי בעניין ההעסקה שלו. כמו לדוגמה אי ביצוע מלוא התשלומים בגין שעות עבודה, שעות נוספות, שעות חג, דמי הבראה, כספי פיצויים ועוד. באופן טבעי העובדים אינם מכירים את כל הנהלים, החוקים והדקויות של דיני עבודה ולכן הם יעדיפו לבדוק נושא זה באופן מעמיק ובהתאם לממצאים לטפל בכך מול המעסיק.

צילום: pixaby

אחד הנושאים האקוטיים שלגביו העובד חש מרומה הוא פיצויים לעובד שפוטר. יש סיבות רבות שבגללן מעביד מחליט לפטר עובד. זה קורה עקב התנהגות לא נאותה, אי עמידה ביעדים, תפקוד לא נכון או לא מלא על פי דרישות התפקיד. או לחלופין שינויים מנהליים עקב צמצום הפעילות העסקית, מעבר של המפעל למיקום אחר, מיזוג עם חברה נוספת ועוד. ברוב המקרים המעסיקים דואגים לעובדיהם ולכן לאחר השימוע, חשבי השכר מכינים את תחשיב הפיצויים והכסף מועבר לעובד שפוטר.

פיטורין על פי דיני עבודה

דיני עבודה מפרטים באופן מדויק את סך הכספים המגיעים לכל עובד וזאת על פי תקופת העסקתו, רמת שכרו על פי התקופות השונות, כיוון שלא אחת מדובר בעובד שעבד כמה שנים ולכן השכר שלו לא היה זהה אלא עלה עם השנים. מעבר לכך יש לשלם לו ימי חופש ודמי ההבראה על פי משך העבודה בשנה הנוכחית.

אם העובד חתום על חוזה אישי שמופיע בו סעיף 14 לחוק, על המעביד לשלם לו את מלוא הפיצויים בדיוק כפי שהיה משלם לו אילו העובד היה מתפטר ביוזמתו.

בדיקה עם עורך דין לענייני העסקה

לצערנו יש מקרים שבהם מעסיקים מנצלים את תמימותו של העובד ואת העובדה שאין לו את מלוא הידע המשפטי ולכן לא משלמים לו את מלוא החבות אלא רק חלק ממנה. יש סעיפים שעבורם לא מתבצע התחשיב או גרוע מזה, המעביד מחליט שהוא לא ישלם פיצויים כלל מכל מיני סיבות שהן לא רלוונטיות.

במקרים האלה העובד שנמצא בחוסר וודאות, פונה אל עורך דין בתחום דיני עבודה כדי שיסייע לו. הוא מעביר לו את מלוא נתוני השכר לאורך כל תקופת ההעסקה שלו, תלושי שכר, טופסי 106, דוחות על שעות העבודה בחודשים השונים וכל מידע חשוב נוסף. לאחר בדיקה מעמיקה של עו”ד זה, תהיה מסקנה ברורה אם תחשיב הפיצויים הוא נכון או שיש בו פגם.

השלמת פיצויים על ידי המעביד

אם מסתבר שהחישוב שנעשה הוא שגוי או מגמתי ולעובד מגיע סכום כסף נוסף, עורך הדין יפנה למעסיק ויעביר לו את התחשיב הנכון על פי דיני עבודה. הוא יבקש ממנו להשלים את הסכום הנדרש כך שהעובד לא ייפגע. אם המעסיק לא נענה בחיוב, לא תהיה ברירה אלא לפנות לבית הדין לענייני עבודה.