Site icon מקומונט גבעת שמואל

עורך דין מיסים – כוח העזר שלכם מול רשויות המס

עורך דין מיסים מתייחס לעורך דין המתמחה בעבירות מס מול הרשויות. עורכי דין לענייני מס עוסקים בדרך כלל בניתוח מנקודת מבט המס, ייעוץ ללקוחות לגבי השלכות המס של עסקאות ספציפיות, ומתדיינות בטיפול המס בעמדות מס שנויות במחלוקת. עבודת עסקאות עשויה לכלול עסקאות חוצות גבולות, תמיכת מיזוגים ורכישות, עסקאות נדל”ן ועבודות בקרנות נאמנות. התדיינות מס יכולה להתקיים בבית המשפט למיסוי, בית המשפט המחוזי כמו גם הליכים פליליים במקרה של הונאת מס.

עורכי דין מס מועסקים במגוון מסגרות עיסוק, כולל משרדי עורכי דין, משרדי רואי חשבון, חברות מס, תאגידים, סוכנויות מדינתיות, ארגונים ללא מטרות רווח ובתי משפט למיסוי.

קרדיט
Freepik.com

מהו עורך דין מיסים ובאילו מקרים הוא יכול לעזור?

כיום הממשלה גובה מיסי הכנסה ומסי ביטוח לאומי, הבאים לידי ביטי על ידי חוק ניירות ערך וחוקי מס הכנסה, לרבות מיסי עסקים, רווחי הון, תעסוקה ושכר, מיסי עיזבון, מתנות, מיסי הכנסה ומיסי רכוש. מדינות מעריכות עמלות מנהליות עבור דברים כמו רישום רכב ורישיונות נהיגה. המיסים המקומיים כוללים את אלה על נכסי נדל”ן, מכירות ושירותי עיר ומחוז.

עורך דין מיסים עוזר ללקוחותיו לנווט ולציית למערכת המורכבת של חוקי מס ולנצל באופן חוקי את שלל הניכויים, הזיכויים והפטורים. הוא גם מייצג לקוחות בסכסוכי מס. עורך דין מיסים בפרקטיקה פרטית מסייע הן לאנשים פרטיים והן לעסקים. הוא עשוי לשמש גם כיועץ פנימי של החברה או לעבוד בממשלה.

חלק מהתאגידים שוכרים עורך דין מיסים על בסיס חוזה לפי הצורך כאשר מתעוררות בעיות מס. עורכי דין לתכנון עיזבון, נדל”ן ותעסוקה נתקלים לעיתים קרובות בבעיות מס בשלב מסוים בעיסוקם ועשויים לפנות לייעוץ מעורך דין מיסים.

עורכי דין מיסים מתמקדים בהדרכת לקוחות בחוקי מיסוי שונים ומסייעים להם במחלוקות. הם עשויים לספק ייעוץ יזום לתאגידים באופן שוטף, או שהם עשויים לייצג רק לקוחות העומדים בפני ביקורת או הליכים משפטיים. עורכי דין גם מייעצים ללקוחות בכל הקשור להקמת תוכניות עיזבון ומתנות כספיות. חלקם מייצגים לקוחות בתיקים פליליים, כגון העלמת מס או הונאה.

אילו כישורים נדרשים לעורך דין מיסים?

הכישורים הנדרשים כוללים הבנה מוצקה של עקרונות חשבונאיים ומתמטיים, כמו גם יכולת לתקשר ולהסביר בבירור חוקי מס מסובכים ללקוחות. אנשי מקצוע אלה מסתמכים גם על מיומנויות חשיבה ביקורתיות, היכולת לנתח את דיני המס כדי לעזור ללקוחות לקבל החלטות נכונות, וכישורי מחקר משפטיים כדי להישאר מעודכנים בשינוי חוקי המס.

עורכי דין מס רוכשים רבים מהמיומנויות הללו בבית הספר למשפטים, המלמד אותם לחשוב כמו עורכי דין, לסנתז מסמכים משפטיים מסובכים ולהתבטא בעל פה ובכתב. סטודנטים שנכנסים לבית ספר למשפטים עם תואר ראשון או ניסיון משמעותי בקורסים/עבודה בחשבונאות, עסקים או מתמטיקה, מנהלים לעתים קרובות קריירות בדיני מס. חד משמעית, עורך דין מיסים אחד מהמוצלחים ביותר הוא עמית זיו, אשר מנהל קריירה מוצלחת בדיני מס. הוא תמיד ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בעיה המתעוררת בעקבות חוקי המס, יסביר וייתן ייעוץ וכמובן ילווה אותכם לאורך כל הדרך, עד שתגיעו לקרקע בטוחה בכל הקשור למיסים.