Site icon מקומונט גבעת שמואל

עורך דין צבאי – יש מי שמתייצב אתכם מול צה”ל

קרדיט - Canva

צה”ל הוא גוף גדול מאוד, חזק מאוד, וכמו כל גוף גדול וחזק מתנהל לעיתים בשרירות לב ובנוקשות יתרה. במקרים כאלה כדאי לפנות, ובהקדם, אל עורך דין צבאי, על-מנת שלא להתייצב לבד מול המערכת. עו”ד אלון שליכטר מסייע למלש”בים, חיילים בסדיר, חיילי מילואים וגם אנשי קבע שזקוקים לייעוץ וייצוג מול הצבא.

מתי חשוב לפנות אל עורך דין צבאי?

* הסדרת מעמד – גם מגורים בחו”ל, ואפילו לתקופה ממושכת, לא מקנים אוטומטית פטור משירות צבאי, ולמעשה נדרשת הגעה לארץ לטובת התייצבות לצו ראשון. על-מנת לא להיקלע למצב שבו יוצא כלפי המלש”ב צו מעצר, חשוב להסדיר את הנושא מול שלטונות הצבא מבעוד מועד.

* חקירת מצ”ח – בדיוק כמו חקירה במשטרה, גם חקירת מצ”ח היא אירוע מלחיץ. החקירה גם עלולה להרע במידה ניכרת את מצבו של הנחקר, ולכן מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי (גם אם החוקרים מבטיחים לנחקר שאין מה לדאוג, ושלא כדאי לו לממש את הזכות הזו!)

* עריקות ממושכת – היעדרות משירות ללא רשות, הן עבור חיילים סדירים והן עבור חיילי המילואים, הינה עבירה שהצבא מתייחס אליה בחומרה רבה. בעזרת עורך דין מומחה לענייני צבא ניתן להבליט את הנסיבות שהובילו לעריקות ולהימנע מעונש קשה.

* שימוש בסמים – הצבא מתייחס לסמים באופן שונה לגמרי מהמשטרה, גם כשמדובר על סמים קלים. היחס הנוקשה נשמר גם כשהשימוש בסם היה בזמן שבו החייל שהה בביתו בחופשה. חשוב מאוד להיעזר בעורך דין בעל ניסיון בהתנהלות מול התביעה הצבאית.

* פטור משירות צבאי – עורך דין מומחה לצה”ל יודע איך לסייע גם בקבלת פטור משירות צבאי בנסיבות הרלוונטיות.

ניסיון יקר ערך שמתורגם לשירות מועיל

על-מנת שהשירות של עורך דין צבאי יהיה מועיל באמת נדרש ניסיון ספציפי בהתנהלות מול הרשויות הרלוונטיות בצה”ל. עו”ד אלון שליכטר צבר את הניסיון הדרוש, ומביא לידי ביטוי גם מחויבות אמיתית לספק לכל אדם את מלוא העזרה הנחוצה לו, בכל סיטואציה – מתוך הבנת המצוקה והצורך בפתרון נכון עבורו.