Site icon מקומונט גבעת שמואל

עורך דין תעבורה

תמונה: canva

רוב מוחלט מהאוכלוסייה הזכאית להוצאת רישיון עושה זאת, ובין אם מדובר בנהג ותיק בעל שנים ארוכות של ניסיון בהיגה, וקל וחומר אם מדובר בנהג חדש – כולנו עשויים למצוא את עצמינו מבצעים עבירות תנועה כאלו ואחרות, ולעיתים אף חס וחלילה להיות מעורבים בתאונת דרכים.

כיצד יש לנהוג במקרה של ביצוע עבירת תנועה וקבלת דו”ח משוטר, מה לענות, ומה לא כדאי להגיד, ושאלת השאלות – מה לעשות אם נתפסתם נוהגים בשכרות, על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מה כדאי לדעת עוד לפני שעליתם על ההגה?

ראשית, חשוב מאוד לדעת שבמידה ונעצרתם על ידי שוטר תנועה, יש משמעות גדולה לאופן שבו תתנהגו, ולמה שתבחרו לומר מהרגע שנעצרתם ועד לסוף השיחה עם השוטר. חשוב מאוד לשמור על קור רוח ובוודאי לא לגלות אגרסיביות לשוטר, וכמובן לא לנסות ולברוח. כמו כן, חשוב לנהוג בכבוד, ולא לנסות להתחצף בשנינות או לדבר מחוסר חשיבה.

חשוב לזכור שרוב השוטרים עושים עבודתם בצורה מקצועית, אך שכמובן יש להם סמכות רבה ושנעדיף שלא לעודד אותם להשתמש בה. אם עצר אתכם שוטר בזמן שיש אלכוהול בדמכם עליכם לפנות מיד לעורך דין בעל מומחיות וניסיון בתחום, וזאת כדי שיוכל כבר ברגעים הראשונים להדריך אתכם כיצד לפעול על מנת להקל את נסיבות המקרה.

בנוסף, חשוב לדעת מה אומר החוק. במקרה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, כמעט ולא ניתן להעריך ללא מכשור מיוחד האם אתם כשירים לנהיגה מבחינת כמות האלכוהול בדמכם. לכן ההמלצה הגורפת היא לא לנהוג באותו יום בו שתיתם, או בבוקר שלמחרת.

לאור העובדה שאין חוקיות קשה להמליץ על משהו מדויק יותר מזה, שכן הדבר תלוי במאפיינים הפיזיים שלכם, בכמות וסוג האלכוהול, באוכל ובמים שצרכתם או לא צרכתם לפני, ובמספר השעות שעברו מהרגע בו שתיתם.

מה הענישה בגין נהיגה בשכרות?

אם אכן תפסו אתכם שוטר או שוטרת נוהגים בשכרות, העונש יהיה שלילת רישיון למשך שנתיים, החרמת הרכב במקום ושליחתו למגרש מכוניות, כשהחיוב על הגרר ועל שהייתו במגרש יוטל על בעלי הרכב. לעומת זאת, אם יצליח עורך הדין שמייצג אתכם להמיר את ההרשעה לנהיגה בהשפעת אלכוהול תומר השלילה לשלושה חודשים בלבד, וזו אחת הסיבות שכדאי להצטייד בעורך דין טוב ומנוסה.

ההבדל בין נהיגה בשכרות לנהיגה בהשפעת אלכוהול נקבע בראש ובראשונה לפי כמות האלכוהול שנמדדה בדם, אך טענות שונות יכולות לשכנע את בית המשפט שהיו כשלים במדידה או שהיא לא בוצעה כהלכה, או לחלופין טענות מהותיות שונות יכולות להביא לשינוי בענישה.

סיכומו של דבר:

נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה בשכרות בפרט הינן עברות אשר עשויות לגרור ענישה קשה הן מבחינה כלכלית והן מבחינת ההתנהלות שמתלווה לה אחרי. אם נתפסתם על ידי שוטר לאחר ששתיתם התקשרו מיד עם עצירת הרכב לעורך דין תעבורה כדי לקבל ייעוץ פרטני בהתאם לפרטי המקרה האישי שלכם.