Site icon מקומונט גבעת שמואל

עושים סדר בתאילנד: כמה, למה ואיך

תאילנד היא אחד מיעדי התיירות המבוקשים בעולם בכלל ובקרב ישראלים בפרט. מצד שני, רק מעטים יודעים להיערך בצורה נכונה לטיול במדינה כל כך רחוקה ואקזוטית – ובדיוק בגלל זה הכנו עבורכם מדריך מסודר

כ-30 מיליון תיירים ביקרו בתאילנד בשנת 2015, עם נתונים שמעידים על גידול של לא פחות מ-20% בהשוואה ל-2014. הנתונים מ-2016 ומתחילת 2017 לא רחוקים, ולפי ממשלת תאילנד הם ממשיכים את מגמת העלייה.

כמו כן, במשרד התיירות פרסמו לאחרונה סקר שגילה מה ישראלים עושים בתאילנד. מהסקר עולה שישראלי מוציא ביום בממוצע 134 דולר ו-64% מאתנו בקרו בה יותר מפעם אחת. אז מה כדאי לדעת לפני שמגיעים?

ויזה, טיסות ואטרקציות חובה

ישראלים שמגיעים לתאילנד דרך האוויר לתקופה של עד 30 יום לא צריכים ויזה, בעוד ישראלים שמגיעים דרך היבשה מקבלים אישור שהייה ל-15 יום. מי שמעוניין בשהות ארוכה יותר או בעלי כרטיס לכיוון אחד יצטרך להצטייד באשרת כניסה מיוחדת משגרירות תאילנד ברחוב אבא אבן בהרצליה פיתוח. זו אשרה שניתנת ל-60 יום והיא כרוכה בתשלום.

מיותר לציין שיש טיסות ישירות בין נמל התעופה בן גוריון לבנגקוק, עיר הבירה של תאילנד. טיסות לתאילנד יוצאות מישראל גם דרך יעדים שונים באירופה, אסיה, אפריקה והמזרח התיכון במחירים נוחים לכל אורך השנה. לחילופין, אפשר להגיע לתאילנד דרך היבשה מקמבודיה ולאוס וישראלים בעלי דרכון זר יכולים לעשות זאת גם דרך מלזיה.

המטבע התאילנדי הוא באט והיא מקדימה את שעון ישראל ב-4 שעות. האטרקציות המרכזיות שאסור לפספס בתאילנד כוללות את ארמון המלוכה בבנגקוק, השוק הצף דמנואן סדואק ושוק הלילה בצ’אנג מאיי. החלק הצפוני של תאילנד מוקדש בעיקר למסלולי הליכה, טיולים ופעילויות בטבע, בעוד בדרום תאילנד תמצאו את חופי הים המפורסמים ואת האיים של קופנגן, קוסמוי, קופיפי ועוד.

מתי הכי כדאי להגיע לתאילנד?

תאילנד היא מדינה גדולה עם אקלים אקזוטי ויש בה שתי עונות עיקריות של מזג אוויר. העונה שבה מומלץ לבקר בתאילנד מתחילה בדצמבר ונמשכת עד מאי, כי בתקופה הזו חם ולח אבל אין סיכוי גבוה למונסונים. מנגד, בעונה שבין יוני לנובמבר ממשיך להיות חם אך גשמי המונסון יורדים לעיתים קרובות ועלולים לשנות תכניות.

תמונה באדיבות: pixabay

חשוב לזכור שגשמי המונסון בתאילנד לא מורידים את הטמפרטורות. תוכלו להמשיך להסתובב במרכזי הערים, על חופי הים ובאטרקציות השונות עם מכנסיים קצרים וגופיה לכל אורך השנה, ויש כאלה שטוענים שהגשם אפילו עוזר לשבור את החום. בסופו של דבר, הרבה תלוי במזל ובטיול ארוך למדינה כמו תאילנד קשה למנוע לחלוטין הפתעות לא רצויות.

בין השופינג לשקט – המלצות לבריחה

בגזרת השופינג מומלץ בעיקר לשמור את השקיות והמזכרות ליום האחרון כדי לא להיסחב איתן במעבורות, מה גם שבכל מקרה תמצאו את כל מה שאתם צריכים בעיר הבירה בנגקוק.

אסור לוותר על הקניון הממוזג MBK שבו מעל 2,500 חנויות, על שוק ויקטורי פוינט שנמצא מתחת לתחנת הרכבת העילית ונפתח כל יום אחר הצהריים ועל שוק סוף השבוע צ’טוצ’אק שבו מעל 15 אלף דוכנים צפופים וצבעוניים.

אחרי שתסיימו להתלהב מהמקומות המתוירים של תאילנד תוכלו להרחיב את ספקטרום החופשה גם לאתרים פחות מוכרים. אפשר לצלול בגן העדן של קו ליפה בלי אף תייר ברדיוס של קילומטרים, לשרוץ על רצועת החוף בקו טרוטאו או לבלות עם המשפחה בעיירת הנופש הואה הין. הכי חשוב לברוח לכמה שבועות מהשגרה ולהטעין מצברים באחת המדינות היפות והמיוחדות בעולם.