Site icon מקומונט גבעת שמואל

עושים עסקים בגבעת שמואל

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן סייר יחד עם ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני במספר עסקים בעיר, שמע סקירה על תוכניות הפיתוח בגבעת שמואל ואף ביקר בחלל העבודה המשותפת “TheHill”. “אני חושב שבמכל הבחינות האוניברסיטה  צריכה להיות שייכת לגבעת-שמואל” סיכם.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן וצוות משרדו, קיימו אתמול, יום ג’, 1/5/18 ביקור עבודה בגבעת שמואל ונפגשו עם ראש עם ראש העיר יוסי ברודני וצוות משרדו דנו על הכלים והצרכים לקיום התעשייה והתעסוקה באזור.

במסגרת הפגישה בה נכחו בכירי העירייה, סגני ראש העיר בני סומך ויעקב ויליאן וחבר מועצת העיר הרצל ארביב, נסקרה בפני השר וצוותו התפתחותה של העיר גבעת שמואל, התכניות העתידיות, מצבה הפיננסי של העיריה, השקעת המשאבים לרווחת הציבור וכברת הדרך שעשתה בשנים האחרונות בכל התחומים: חינוך, איכות סביבה ועוד.

בפני השר  הוצג חזון העיר האוניברסיטאית ופעילותה של גבעת –שמואל מול  וועדת הגבולות שבוחנת את הנושא בימים אלה. בהתייחס לבר אילן אמר השר כי:” שייוכה המוניציפאלי של   אוניברסיטת בר –אילן לגעת שמואל היא בבחינת תיקון עוול. אני חושב שבמכל הבחינות האוניברסיטה  צריכה להיות שייכת לגבעת-שמואל”.

כן הוצגו בפני השר תכניות הפיתוח והתבע״ות המתוכננות, לשיפור תשתיות ותחבורה, מבני ציבור חדשים ואלה המוקמים בימים אלה . עוד נדונו יוזמות משותפות לעתיד הקרוב בגבעת-שמואל עם רשות החדשנות במשרד הכלכלה וסוכנות מעו”ף (הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הפועלת מטעם משרד הכלכלה). השר אלי כהן ציין את התפתחותה של גבעת שמואל וציין:” בולט שלצד הישגי העיר, בולטים הערכים. החינוך והדגש על ערכים שחשובים לא פחות”.

את גולת הכותרת של הסיור היווה הביקור ב HUB ברחוב הנשיא (מרכז יזמות/מרכז עבודה משותף) שהקימה ופתחה העירייה לפני כשנה. צביקה גליקמן, מנהל ה HUB הציג  בפני השר את המקום, הנתונים וכן העובדה שהמקום פועל בהצלחה ובתפוסה מלאה לרבות רשימת המתנה המונה עשרות יזמים. השר סייר במתחם ושוחח עם חלק גדול  מהיזמים במקום שהציגו בפניו  את המיזמים שלהם”.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: “העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע הצמיחה המרכזי של הכלכלה ואנו כאן בכדי להעניק להם את מגוון התמיכה והסיוע בכדי להצליח. הצלחה של העסקים הקטנים והבינויים – היא הצלחה של המשק והכלכלה הישראלית כולה. מגזר עסקי חזק, יצרני ומשגשג הפועל בהגינות מסחרית הוא אינטרס חברתי וצרכני, שיאפשר סחר הוגן הן עבור הצרכנים, הן עבור העובדים והן עבור בעלי ובעלות העסקים”.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

שר הכלכלה והתעשייה וראש עיריית גבעת שמואל. צילום: דוברות משרד הכלכלה

השר כהן ציין כי “עסקים קטנים ובינוניים הנם המנוע מאחורי הפעילות הכלכלית ולהם משקל משמעותי בפעילות כלכלית אזורית ותרומה משמעותית לתעסוקה. גופי מעוף מאפשרים ליווי של עסק צומח, החל מרגע החלום והחזון, דרך בניית התוכנית העסקית והמימוש, והם ממשיכים ללוות את העסק גם לאחר פתיחתו. אנו זקוקים ליזמים ויזמיות ועומדים כאן לרשותכם”.

במסגרת פעילות משרד הכלכלה והתעשייה לעידוד ולקידום העסקים הקטנים והבינוניים מפעילה הסוכנות לעסקים קטנים בינוניים מערך שירותי סיוע במגוון אמצעים ותחומים הקשורים לצרכי העסק. מטרת השירותים הינה לסייע ליזמים ועסקים לצלוח את שלבי הקמת העסק, לצמוח מבחינת היקף המכירות ומספר העובדים ולהביא לידי שיפור ביצועיהם והתייעלותם תוך הגדלת רווחיותם.  שירותי הסיוע ניתנים על ידי מערך המעוף– הפרוס על פני 46 סניפים בארץ בעלויות מסובסדות.

בשלוש השנים האחרונות כ-150 בעלי עסקים קטנים ויזמים מגבעת שמואל ביצעו מיפוי עסקי לבחינת צרכי העסק וכ-40 מתוכם השתתפו במגוון קורסים וסדנאות בניהול עסק/ שווק/ מכירות/ שווק דיגיטלי. סך עלות הפעילות כ-900,000 ₪.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל