Site icon מקומונט גבעת שמואל

עיסוי תינוקות בתחנה לבריאות המשפחה בגבעת שמואל

הסדנא כוללת חמש מפגשים בשעות הבוקר, כאשר משך כל מפגש שעה וחצי. בסדנא השתתפו גם אבות התינוקות.

אם אחת הפעוטות: "למדנו איך לגעת בתינוק, כיצד ללטפו וכמה חשובה ההקשבה". אם אחרת מוסיפה "בזכות הקורס בני הצליח לשון כל הלילה, חלה רגיעה בבכיו ואני הפכתי לאם מאושרת. המגע הרב בתינוק גרם לו לצחוק ולהיות קשוב".

האימהות שלוקחות חלק בסדנא מציינות שהן למדו את איתותי תינוקן בשעת העיסוי. "אנו מביטות לו בעיניים ונהנות מכך שהוא מחייך, מגרגר או צוחק. כמו כן, הקבוצה מאפשרת לנו להרגיש שותפות, ללמוד זו מזו, ליצור מפגש חברתי, במה לביטוי תחושות ורגשות וללמוד ליצור סדר יום מאורגן".

האימהות מרגישות שנפתח ערוץ תקשורת חדש בינן לבין תינוקיהן אשר מהווה פיתוח קשר אמין, חם, תומך ואוהב. הורים דיווחו כי בעת העיסוי הם מרגישים חיזוק בתפקידם כהורים כאשר הם מסייעים לתינוק להירגע בזמן מתח, וכמו כן הם נהנים משחרור מקצב החיים המסחרר ובניית זמן איכות עם התינוק.

ראש העיר, זמיר בן ארי: "הפעוטות הן דור העתיד של גבעת שמואל, לכן חשוב להעניק להורים את כל הכלים והידע שיאפשרו להם לגדל את ילדיהם בצורה הטובה ביותר. התחנה, באמצעות הסדנא ומפגשים אחרים, נותנת מענה לשאלות שעולות תוך כדי גידול הילד, במיוחד בשנים הראשונות לחייו ומאפשרת להם להעניק לילדיהם את הטיפול הנכון ובכך לחסוך הרבה כאב, בכי ולילות בלי שינה".

"עיסוי תינוקות הוא כלי ליצירת קשר באמצעות מגע בין הורים לתינוקות". כך מציינת גלית שרן, מנהלת התחנה לבריאות המשפחה בגבעת שמואל ומנחת הסדנא. "העיסוי מסייע להורים להעניק לילדיהם מגע אוהב ותומך".

בסדנא הועלו נושאים נוספים חשובים מלבד תנועות העיסוי, כגון בעיות שינה של תינוקות, הכרת בכי התינוק, עידוד הנקה, גדילה והתפתחות, כיצד לבחור מטפלת ועוד.

בעתיד מתוכננות להיפתח קבוצות נוספות בתחנה. ניתן לקבל פרטים ולהירשם במזכירות. בטלפון 03-5322664