Site icon מקומונט גבעת שמואל

עיצוב בתים קטנים התמודדות עם אתגרים ועצות מעשיות

בעולם הנדל”ן של היום אנחנו יכולים לראות יותר ויותר כיצד שטח הבית מצטמצם – משפחות גדלות ויש צורך ביותר חדרים, חללי הפנים בבית הופכים קטנים יותר והדבר מציב לא מעט אתגרים בפני מי שמעוניינים לחיות חיים נוחים. עיצוב בתים קטנים מהווה אתגר ייחודי בעולם העיצוב הפנים-ביתי. במרחב צפוף ומוגבל זה, על המעצבים להתמודד עם מגבלות רבות, זאת תוך שהם מנסים לייצר נוחות עבור בני הבית ושמירה על אסתטיקה גבוהה. אז מהם אותם אתגרים במהלך עיצוב בתים קטנים וכיצד נוכל להתגבר עליהם? הכנו לכם את כל התשובות.

צילום: Pexels

אתגרים בביצוע עיצוב בתים קטנים

האתגר המשמעותי ביותר בבית הקטן הוא המרחב המוגבל – בבתים קטנים חשוב להתמקד בשימוש חכם במרחב הקיים. הטריק הוא לשלב בין פונקציונליות לאסתטיקה כדי ליצור תחושת פתיחות ונפח במרכזיות החלל ועל כך נדבר מאוחר יותר במאמר.

עוד אתגר משמעותי הוא נושא האחסון – כל משפחה צוברת לא מעט חפצים והם שימושיים לאורך כל השנה או בחלקים ממנה. אלה יכולים להיות בגדי החורף ושמיכות הפוך וזה יכול להיות הציוד שאנחנו לוקחים לים – עבור כולם נצטרך אחסון, ובבתים קטנים מדובר על אתגר לא קטן.

עוד אתגר הוא התאום – ניתן לראות שבבתים קטנים, במיוחד הישנים בהם, קיים חוסר תיאום בין חדרי הבית השונים או הצרכים של המתגוררים בית, האפשרות לעשות את אותו תיאום היא אתגר בפני עצמו גם כן, אך עם בעלי המקצוע הנכונים עיצוב בתים פרטיים בכל גודל הוא אפשרי ואף ניתן להשיג ממנו תוצאות נהדרות.

עצות מעשיות לעיצוב בתים קטנים

כדי לצלוח את עיצוב הבית הפרטי הקטן כדאי להיעזר בבעלי מקצוע שזהו תחום התמחותם. שטח מוגבל יכול להיות פנימי וחיצוני כאחד – הוא יכול לכלול את הגינה, את שביל הגישה, את הבחירות השונות שנעשה בחצר ובחניה ועוד.

כאשר אנו מדברים על עיצוב פנים, להלן כמה עצות שיסייעו להשיג תוצאות טובות יותר בכל הנוגע לשימוש נכון בחלל הפנימי להגברת התחושה שהחלל הפנימי גדול יותר:

שימוש בצבעים בהירים – יתרון מרכזי בעיצוב בתים קטנים הוא השימוש בצבעים בהירים ועדינים המעניקים תחושת רוחב ומרחב. טון צבע אחיד יכול לגרום לחלל להיראות גדול יותר ונעים לעין.

השתמשו בחלונות ומראות – החלונות מהווים מקור טבעי של אור ואוויר, חשוב להשתמש בהם בצורה חכמה, לבחור תריסים נכונים ולשים לב לזוויות התצפית כדי לשפר את תחושת המרחב בבית.

בחירת רהיטים פונקציונאליים – כאשר המרחב מוגבל, חשוב לבחור רהיטים דקורטיביים ובעלי פונקציונאליות. רהיטים מתקפלים, תנור עם מגירות משולבות, ספת-מיטה ורהיטים מתקפלים יכולים להיות פתרונות מושלמים שישתלמו לטווח הרחוק בשימוש בבית.

מציאת פתרונות חכמים לאחסון – כפי שאמרנו, אחסון יכול להיות אתגר בתים קטנים. בחירת מדפים משולבים, ארונות תלויים ושימוש בחללים מתחת לרהיטים כמקום אחסון יכולים לעזור לקיים סדר וארגון בבית.

שימוש בשטח החיצוני – תוספת שטח חיצוני כמו מרפסת פתוחה או חצר גג יכולה להגדיל את התחושה של המרחב. שימוש חכם בשטח חיצוני כגון מסך טלוויזיה, פינת ישיבה או אפילו פינת עבודה יכולים גם הם לשפר משמעותית את תחושת המרחב בבית.