Site icon מקומונט גבעת שמואל

עיצוב גינות עם בריכה

מתכננים לבנות בית עם בריכה? הבאנו בפניכם את כל האלמנטים העיצוביים שתוכלו לשלב סביב הבריכה על מנת להעצים את המראה שלה. אז לא משנה אם מדובר על בריכת שחייה או בריכת נוי, תוכלו לקחת ממאמר זה השראה לעיצוב גינות עם בריכה, וכך לאבזר את הגינה בהתאם.

ראשית, לפני שנתחיל, נסביר כי טרם תחילת עיצוב הגינה, מומלץ להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בבנייה ותכנון בריכת שחיה לגינה, בין אם מדובר על בריכת בטון, בריכות תעשייתיות או בריכות נוי. בעל מקצוע יוכל לסייע לכם בתכנן הבריכה מא’ ועד ת’ ולאפשר לכם לקבל הדמיה ראשונית, וכך לראות בצורה מוחשית את מראה הגינה, וכמובן לבצע שינויים “על הנייר” עד לשביעות רצונכם.

אז בואו נתחיל…

שילוב מקלחון מעוצב בגינה

שילוב מקלחון מעוצב נהפך לטרנד של ממש, בעיקר לאנשים הבונים בחלל ביתם בריכת שחייה פרטית. המקלחון מאפשר למתרחצים לשטוף את גופם טרם הכניסה לבריכה וגם ביציאה. כיום ניתן למצוא מגוון רב של עיצובי מקלחונים המדמים סביבה של טבע כמו מקלחון בצורת עץ, מים היוצאים מערמת סלעים ועוד. אין ספק שמקלחון יהיה שימושי מאוד וגם יוסיף רבות לעיצוב הגינה.

ריהוט גן מעוצב בהתאמה אישית

נכון שניתן לרכוש ריהוט גן קנוי, אולם בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים הבונים או מחזיקים בריכת שחיה פרטית מעדיפים לבנות רהיטי גן בעיצוב אישי. את הרהיטים הם יוכלו לבנות אצל נגר פרטי או להיעזר במעצב פנים או אדריכל שיסייע להם לעצב את הרהיט על פי העיצוב הרצוי ולהעבירם לייצור בנגריה. בדרך זו תוכלו לייצר מיטות שיזוף בכל גודל רצוי, ערסלים, פינות ישיבה, ספסלים, כסאות, שמשמיות מעוצבות ועוד.

פתרונות הצללה דקורטיביים

כחלק מתהליך תכנון בריכות שחיה, יש צורך לדאוג להצללה מתאימה, הרי שהייה בבריכה תחת השמש הקופחת יכול להיות סיוט של ממש בחודשי הקיץ. זו סיבה שכדאי להשקיע בפתרונות הצללה מקוריים ומעוצבים, שהרי הם בולטים ובעלי נוכחות עיצובית בחלל. תוכלו לעצב מגוון רב של סוגי פרגולות, לעצב סוככים, להציב רשתות צל מעל הבריכה, לרכוש גזיבו ועוד. חשוב מאוד כמובן להתקין פתרונות הצללה המתאימים לאופי עיצוב הגינה, כך שהם יראות חלק אינטגראלי ממנה.

אבנים ומסלעות

לאבנים ומסלעות יש תפקיד עיצובי בולט בגינה, הרי הם בעלי נוכחות מרשימה מאוד שיכולה להשפיע רבות על עיצוב הגינה. אז לפני שאתם רצים לרכוש ולשלב אבנים בגינה או בסמוך לבריכת השחייה, כדאי לתכנן היטב את המיקום שלהם, ממש כמו במאי תיאטרון המסדר את התפאורה והעיצובים טרם ההצגה. את האבנים והסלעים תוכלו לשלב גם בתוך בריכת הנוי, בעיקר אם תכננתם ועיצבתם בריכה במראה טבעי, כמו סוג של מעיין. שימוש נוסף לאבנים והמסלעות הוא לצורך יצירת הפרדה בין חללים שונים בגינה, כמו בין פינת הישיבה לבריכה.

גדר דקורטיבית לשמירה על הפרטיות

עיצוב גינות עם בריכה. צילום: ערן לוינסון אדריכל נוף ומעצב גינות

בתהליך עיצוב גינות עם בריכה, כדאי גם לשמור על פרטיות הדיירים, הרי וודאי לא תרצו כי עוברי אורח יציצו לביתכם ויראו את הנעשה, ולכן כיום תוכלו למצוא מגוון רב של סוגי גדרות דקורטיביות המספקות פרטיות מושלמת. כך למשל תוכלו להתקין גדר משולבת ברזל וזכוכית חלבית, גדר מעץ, משיש, מפח ועוד.

לסיכום, בתהליך עיצוב גינה עם בריכה תוכלו לשלב מגוון אלמנטים שיהפכו את הגינה שלכם לדקורטיבית ומעוצבת, וגם כזאת שלא תרצו לצאת ממנה. אולם, יש צורך לבחור היטב את האלמנטים העיצוביים ולתכנן אותם בקפידה, כך שהם יחברו יחד בסינרגיה מושלמת עם הבריכה.

המאמר נכתב באדיבות ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות  054-5228882