Site icon מקומונט גבעת שמואל

עיצוב וסידור עמדת הבופה באירוע

(צילום: באדיבות PRIVATE CHEF)

הדעות הקדומות בדרך כלל כוללות את העובדה כי הגשת בופה היא לא אלגנטית וכי יכולה ליצור בלאגן בהגשת האוכל ולא להטיב עם האורחים. למרות כל אלו ניתן ואף רצוי לבחור בדרך כלל בהגשת בופה מכמה סיבות:

1. ניתן ליצור מגוון רחב יותר של מנות ולפנות לטעם של מגוון רחב יותר של אורחים. בנוסף אם מישהו לא מעוניין לאכול דבר אחד הוא יכול פשוט לבחור במשהו אחר ואינו מוגבל למספר אפשרויות מצומצם.

2. ניתן לעצב את האירוע סביב הבופה וליצור תזוזה נעימה וזורמת במהלך האירוע. הבופה יכול להוות אטרקציה אשר פונה למבוגרים וקטנים ומספק תעסוקה במידה מסוימת.

3. כל אחד אוכל בזמן שלו ולא מחויב ללוח זמנים קבוע מראש. באירוע לא כל אחד רוצה לאכול באותו הזמן כמו האיש שלידו. בבופה כל אורח מחליט מתי הוא מעוניין לשבת ולאכול וכך לא נוצר מצב שהאוכל יושב על השולחן ומתקרר או לא נאכל בסופו של דבר.

4. אפשרות להביא מזון אקזוטי ושונה מבלי לנסות לקחת בחשבון את טעמם של רוב האורחים. כיוון שיש מגוון רחב של עמדות ניתן גם לנסות לשלב מזון שלא בהכרח “יקלע” לטעמם של כל האורחים. בהגשה אישית יש צורך לנסות “לקלוע” לטעמם של רוב האורחים ובבופה זה לא הכרח.

אז לאחר שציינו את היתרונות השונים לבופה והחלטתם כי זאת באמת דרך ההגשה שתהיו מעוניינים להוציא לפועל באירוע שלכם יש לכם את האפשרות לתכנן ולעצב את הבופה כמו שצריך. גם כאן עומדת בפניכם שתי אפשרויות עיקריות של שימוש בשירות של שף פרטי או לעשות זאת בעצמכם.

1. שימוש בשף פרטי- שכירת שירותיו של שף פרטי תחסוך לכם המון עבודה ותכנון. למרות שמדובר בהוצאה כספית נוספת יש באפשרות השף לתכנן את הבופה שלכם מכל הבחינות. השף ידאג לעיצוב השולחנות, תכנון הכנת המנות לפי מספר האורחים וגם עיצוב עמדות הבופה בחלל האירוע ככה שלא יווצר עומס או מחסור באף אחת מהמנות.

2. האפשרות לתכנן את עמדת הבופה בעצמכם- במידה והחלטתם כי אתם רוצים לעצב את עמדת הבופה בעצמכם עליכם לקחת כמה דברים בחשבון:

א. עיצוב שולחנות הבופה מבחינה של צבעים, קישוטים, סגנון או נושא. על מנת שההגשה תהיה מרשימה עליכם לדאוג לכך שתהיה אחידות בין השולחנות ושהם יהיו מעוצבים באופן שימשוך את העין ויוסיף לעיצוב הכללי של האירוע

ב. גיוון במספר המנות. כמה מנות תרצו שיוגשו בבופה שלכם. איזה סגנון מזון יהיה מוגש והאם המאכלים יהיו מגוונים או בסגנון אחיד?

ג.  סידור הבופה בחלל האירוע יעזור לכם לעיצוב הכללי של החלל וגם יגרום לכך האם תהיה זרימה של תזוזה או שאנשים יהיו במקום אחד.

בופה הוא דרך נהדרת לתת לתת ביטוי לעיצוב האירוע שלכם ולהרשים את האורחים לא רק מבחינת אוכל אלא גם מבחינת מזון ואווירה כללית לאירוע. בין אם החלטתם להשתמש בשף פרטי או לעשות זאת בעצמכם שימו לב כי אתם שמים לב לכל הפרטים ומתכננים בהתאם.