Site icon מקומונט גבעת שמואל

עיצוב חדר השינה ב-5 צעדים פשוטים

אם יש לכם חדר שינה שזקוק לשיפוץ, הכי טוב שתעשו את זה לאחר מדידות, החלפת רהיטים, צביעת קירות, החלפת תאורה והוספת אביזרים דקורטיביים. לא יודעים מאיפה להתחיל? הנה כל הפרטים

תקנות התכנון והבנייה קובעות שבכל דירה צריכות להיות מידות מינימליות של חללים שונים. עם זאת חדר שינה לדוגמא מציב אתגר משמעותי בפני הורים לילדים ובעלי דירות.

למרות שבכל דירה חייב להיות חדר מגורים אחד ששטחו 12 מ”ר מינימום ועל אף שרוחב החדר צריך להיות לפחות 260 ס”מ, לא תמיד ברור כיצד לנצל את המקום ולעצב אותו. בנוסף, ניסיון לעצב מחדש את חדר השינה כדי להתאים אותו לצרכים הקיימים עלול להיות כרוך בהוצאה כספית גבוהה.

הפתרון הוא להקפיד על הצעדים הבאים ולבצע אותם בהדרגה על מנת להשיג את המטרה וגם לעמוד בתקציב:

  1. מדידות

השלב הראשון בעיצוב של חדר השינה הוא מדידות. את המדידות אפשר לבצע באופן עצמאי או על ידי אנשי מקצוע, בהשקעה שמשתלמת לטווח הקצר והארוך. נקודת המוצא היא שככל שתדעו טוב יותר מול מה אתם מתמודדים, כך יהיה לכם גם קל לבחור את הרהיטים, האלמנטים הדקורטיביים ושאר החפצים.

  1. מיטה ורהיטים

    צילום: Pexels

בשלב השני מעצבים בפועל את חדר השינה עם רהיטים גדולים שגוזלים הרבה מקום. אפשר לעשות את זה בעזרת החלפת המיטה, חידוש השידה או פשוט שינוי של הרהיטים הקיימים מצד אחד של החדר לצד השני.

אם תרצו להיכנס לעובי הקורה, תוכלו גם להרחיק מיטה מהחלון או מהדלת כדי לשפר את תחושת הפרטיות ולהוציא מהחדר כורסאות או רהיטים מיותרים שהופכים מהר מאוד למוקד משיכה עבור בגדים מלוכלכים.

  1. קירות

היתרון של צביעת קירות הוא שבעזרת פעולה אחת פשוטה שמתאימה לחדרים קטנים וגדולים כאחד אפשר לשנות את המראה והעיצוב של חדר השינה ב-180 מעלות.

צביעת הקירות יכולה להתבצע בכל גוון שמתאים לכם, באופן שמייצר הרמוניה עם החפצים והרהיטים הקיימים וגם בשיטה שחוסכת מאמץ בעת ניקיון. מבחינתכם, הסוד הוא להשתמש בחומרי צבע איכותיים ולהקפיד למרוח גם שכבת ביניים.

  1. תאורה

הצעד הרביעי שתרצו לעשות בעיצוב החדר הוא להחליף את התאורה. גם כאן היתרון הוא שזה לא גוזל מקום מהחלל הקיים, אך מצד שני מעניק פתרון אפקטיבי ומהיר.

הכי חשוב לשלב בין תאורה מלאכותית לבין תאורה טבעית. בתאורה הטבעית תשלטו בעזרת וילון, בעוד התאורה המלאכותית היא פונקציה של פיזור גופי תאורה, נישות גבס או נברשות – בהתאם לתקציב ולהעדפות שלכם.

  1. אביזרים דקורטיביים

השלב האחרון בעיצוב הוא להחליף את השטיחים ולמעשה גם אביזרים דקורטיביים אחרים, כמו למשל תמונות, פסלים וכן הלאה. זה אולי נראה לכם כמו דבר קטן כי התרגלתם לקיים, אך לאחר ההחלפה תרגישו בחדר חדש לגמרי.