Site icon מקומונט גבעת שמואל

עיצוב תעשייתי מדויק בבית המגורים ובבית העסק

מאז ומעולם בני האדם הושפעו מיופי ומהאופן בו הסביבה הקרובה להם עוצבה. היו אלו חז”ל שאמרו בעבר: ‘דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם’. גם היום , בעידן המודרני, אנחנו יודעים איך לאסוף את הידע אותו צברנו מעולמות עיצוב הפנים כדי לשפר את החוויה של הלקוח בבית העסק. אנחנו יודעים מה צריך לעשות כדי שהעסק עצמו יראה מזמין, נאה לעין ומסודר. כך נעניק לעובדים סביבה נעימה ונוחה לעבוד בתוכה. במאמר הבא ניתן לכם כמה טיפים שיהפכו את המקום בו אתם עובדים הרבה יותר נוח ונעים.

העיצוב התעשייתי התפתח במאה ה-20 במפעלים שהשתמשו בבטון, לבנים, ברזל ופלדה ליצירת חללים מרשימים. עם השנים, התפתח הסגנון ונהגו להשתמש בו לעיצוב מגורים מרהיבים. העיצוב התעשייתי מתמקד באלמנטים אדריכליים חשובים בחלל כמו בטון, ברזל ופלדה. הסגנון נע בגוונים ניטרליים ומתקדם עם תחכום עם סגנונות נוספים. סגנון זה מאפשר שילוב גם עם סגנונות מודרניים ויצירת חלל מודרני ואלגנטי. מעצבי פנים מומלצים לשמור על שילוב בין העיצוב התעשייתי לבנייה ולהתאים את העיצוב לבית בצורה האידיאלית ביותר.

צילום: Photo by Diego PH on Unsplash

כמה כללים שיעזרו לנו להתחיל

אמנם, עיצוב פנים תעשייתי, כלומר, עיצוב פנים עם מאפייני תעשייה משתנה מפעם לפעם. לצורך ההמחשה, חלל תצוגה של חברת מכוניות גדולה תעוצב שונה לחלוטין מחלל עבודה של חברת הייטק גדולה או מחדר המתנה לקליניקה פרטית. עם זאת, אנחנו גם יודעים כי ישנם כמה כללים התקפים בכל מקום ובכל סיטואציה.
כך גם בעיצוב ביתי נוכל ליישם חלק מאותם אלמנטים עיצוביים.

כלל ראשון: חשוב להבין מה הצרכים של החברה או הארגון

בדומה לעיצוב פנים של בית פרטי וכדומ’, ששם דגש על אסתטיקה וסדר, יש התייחסות טכנית לצרכים ולאופן בו ניתן לתת להם מענה על ידי עבודה מדויקת ונכונה. לכן, הדבר הראשון אותו כדאי לעשות, עוד לפני שאתם מדברים עם איש מקצוע או עושים כל פעולה אקטיבית, לכתוב לעצמכם אפילו בקצרה, איך נראה יום עבודה ומה אתם צריכים כדי שהעבודה תהיה נוחה ויעילה. אתם תופתעו לגלות כי חשיבה מקדימה יכולה להוביל לעיצוב שיאפשר לכם פשוט לעבוד מהר יותר ויעיל יותר בכל יום.

כלל שני: אנחנו צריכים להבין מה בית העסק רוצה לשדר ללקוחות ולעובדים.

ממש כמו שלא תצאו לפגישה חשובה עם מכנסיים קצרים, גופיה וכפכפים, אלא בחליפה ועניבה כדי לשדר רצינות, כך גם כאן. כמו שאומרים, ‘אין שני לרושם ראשוני’. אם אנחנו רוצים להבטיח כי כל מי שיכנס למשרד או למרחב העבודה יבין כי הוא נכנס לבית עסק רציני, הרי שעלינו למצוא את הכלים שיאפשרו לנו להגיע לתוצאה הזו. כאמור, מכיוון שכל בית עסק הוא אחר ומשום שכל בעל עסק מגיע עם מטרות אחרות לתהליך העבודה המשותף, הרי שקודם כל נרצה לסמן מטרות ואז, נבין ביחד איך אנחנו משלימים אותן בהצלחה.

האם כדאי או לא כדאי לגייס בעל מקצוע

כמו בתחומים אחרים, בעל מקצוע יעשה את העבודה הרבה יותר טוב ממי שלא התנסה בכך קודם לכן. גם כאשר מדובר על עיצוב בית פרטי, היינו ממליצים לכם להתייעץ על כך עם מעצב פנים מנוסה. אבל ההמלצה הזו כמובן, מקבלת משנה תוקף כאשר מדובר על עיצוב פנים תעשייתי. אנחנו צריכים לזכור כי מעצבים בכל רחבי העולם לומדים איך לעצב בתים שונים בסגנונות שונים שונים בשביל להצליח לדייק את הסגנון התעשייתי בהתאם ללקוח. לתת מצד אחד מראה מיוחד לבית ומצד שני גם לאזן באלמנטים מרגיעים וחמימים, כדי להפוך את הבית שלכם או את המשרד הביתי שלכם המושתת על עיצוב פנים תעשייתי למקום שגם נותן הרגשה נינוחה וגם מניב תוצאות במקרה ומדובר גם בשרד שלכם.
בכל זאת דורש מיומנות ולכן, תמיד טוב לקבל עזרה בעניין הזה.

זו השקעה שתניב לכם תשואה בהמשך

בסוף, כאשר אנחנו מדברים על שיווק או על גיוס של עובדים, אנחנו יודעים כי אין מהלך אחד שיעזור לנו להשיג את התוצאות הטובות ביותר בתור בעלי העסק. אנחנו מבינים כי גיוס של עובדים מיומנים ונאמנים כמו גם גיוס לקוחות חדשים, הוא לא מדע מדויק. כלומר, עלינו להשקיע בנתיבים שונים בשביל שנצליח להשיג את התוצאות להן אנחנו מכוונים. מה שבטוח הוא שעיצוב פנים תעשייתי הוא אחד הגורמים אשר משפיעים באופן דרמטי על הבחירות של העובדים והלקוחות שלנו וגם על החתחושה בבית המגורים שלנו.

לסיכום, עיצוב פנים תעשייתי ניתן ליישום בכל מיני צורות ובסוגי חללים שונים בין אם מדובר בעסק שלכם או בין אם בבית. עיצוב פנים תעשייתי בבתי מגורים הוא בעל אלמנטים המאפיינים הכוללים שימוש בחומרי בניין כמו בטון, לבנים, ברזל ופלדה, ושימוש מודרך בהם ליצירת חללים מרשימים ונינוחים. העיצוב התעשייתי מתייחס בפרט לאלמנטים האדריכליים בחלל ומציין שגם בעיצוב פנים תעשייתי משתמשים בצבעים ניטרליים וגווני עץ. הסגנון התעשייתי מתמקד בתכנון נכון של החלל ובשימוש באלמנטים מוחשיים, וניתן לשלב אותו עם סגנונות נוספים בקלות גם בחלל הבית וגם בחלל העבודה.