Site icon מקומונט גבעת שמואל

עיריית גבעת שמואל תחבור לרשת אמי”ת להקמת האולפנה העירונית שתיפתח בתשע”ב

בנוסף יהיו באולפנה מגמות לימוד מתקדמות ביותר בתחומי המדעים, יוקמו מעבדות משוכללות ותהיה השקעה משמעותית בתשתיות הלימודיות. בנוסף תשתף האולפנה פעולה עם אוניברסיטת בר אילן ותאפשר לתלמידות המתאימות לצבור נקודות אקדמאיות כבר בזמן לימודיהן התיכוניים ולמצטיינות שביניהן אף להשלים לימודים לתואר ראשון

עיריית גבעת שמואל הודיעה השבוע על החלטתה כי רשת החינוך הציונית דתית אמי”ת היא שתנהל את האולפנה החדשה בעיר, מדובר באולפנה צומחת שתיבנה בשילוב ובתיאום עם העירייה ומשרד החינוך.

הרב ליאור הלפרין נבחר ע”י ועדה משותפת של העירייה, רשת אמי”ת ומשרד החינוך כמנהל ההקמה של האולפנה. הרב ליאור משמש בשנים האחרונות כראש אולפנת אמי”ת בחיפה. הוא רב, מחנך ומנהל מנוסה.

הרב הלפרין , למד בישיבת יבנה חיפה, כפר הרואה ובישיבת ההסדר במעלה אדומים, הוא בוגר אוניברסיטת בר אילן בתחומי הכלכלה והמינהל חינוכי , מוסמך בלימודי חינוך ותושב”ע וכן סיים לימודי משפטים.

כבר בתוך שבועות ספורים יפתח הרישום לכיתות ז’ לשנת הלימודים תשע”ב, שבהן ילמדו בנות גבעת שמואל ובנות נוספות בעלות הישגים לימודיים גבוהים מהאזור שיבקשו חינוך תורני, באווירה של חתירה למצוינות דתית, חינוכית ולימודית וימצאו מתאימות לאולפנה שתקום.

ע”פ התוכנית שהגו יחד רשת אמי”ת ועיריית גבעת-שמואל, תישא האולפנה קו ערכי ברור, של חינוך להקניית ערכים, , תוך חיבור לעם ולחברה בישראל. בנוסף יהיו באולפנה מגמות לימוד מתקדמות ביותר בתחומי המדעים, יוקמו מעבדות משוכללות ותהיה השקעה משמעותית בתשתיות הלימודיות.

ראש העיר מר יוסי ברודני אמר כי :”הקמת אולפנה בגבעת-שמואל תאפשר רצף חינוכי לאורך כל שנות הלימוד ואני רואה בכך חשיבות רבה. בחודשים האחרונים קיימנו תהליך רחב ומשמעותי במהלכו נבחנו מספר רשתות חינוך לצורך הקמת האולפנה. התרשמנו מהמקצועיות, ומהאיכות של אנשי החינוך והניהול שנפגשו עימנו ומההצעה החינוכית והפדגוגית של רשת אמי”ת ובכוונתנו לבנות אולפנה שתהיה מהמובילות בארץ, ברמה התורנית, בעשייה החברתית ובמצוינות הלימודית”.

ד”ר אמנון אלדר מנכ”ל אמי”ת אמר כי הרשת מתכוונת להשקיע באולפנה את המיטב והמירב. “אנו שמחים לאתגר להיות שותפים בהקמת אולפנה בגבעת שמואל, כעיר צעירה ששמה את החינוך בראש. ראש העיר, צוותו ואנו ברשת רואים עין בעין את הצורך להקים אולפנה שתהיה בית חם ומחובר לקהילה, עם קו ערכי וחינוכי ברור לתורה ולדרך ארץ ועם שאיפה מתמדת למצוינות לימודית. בכוונתנו להעמיד לרשות האולפנה אנשי מקצוע איכותיים בכל התחומים. בעינינו גבעת שמואל, שהינה מרכז משמעותי ביותר כיום לציבור הדתי לאומי, ראויה לאולפנה האיכותית ביותר”. בנוסף תשתף רשת אמי”ת פעולה עם אוניברסיטת בר אילן, בכדי לאפשר לתלמידות המתאימות לצבור נקודות אקדמאיות כבר בזמן לימודיהן התיכוניים ולמצטיינות שביניהן אף – להשלים לימודים לתואר ראשון.

במשרד החינוך בירכו על הקמת האולפנה והיא תקבל את הסיוע הנדרש להקמה .

ד”ר חדווה הייזלר מנהלת אגף החינוך בעירייה אמרה כי האולפנה תשקיע את המירב כדי למצות את יכולותיה של כל תלמידה על כישרונותיה הייחודיים. שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בר אילן יבטיח מענה למצוינות ייחודית וקידום תלמידות בתחומי המדע השונים.

רשת אמי”ת

רשת אמי”ת פועלת זה 85 שנה, והיא רשת החינוך הציוני הדתי הגדולה והותיקה בארץ, כיום , למעלה מ – 20,000 תלמידים מתחנכים בשורותיה, בכ-85 בתי חינוך, אולפנות, ישיבות תיכוניות, תיכונים, מדרשות , ישיבות הסדר, כפרי נוער ומכינות קד”צ. במרכז תודעתה של הרשת – החיבור לתורה, לציונות, למעורבות בחברה הישראלית ולחינוך למצוינות. לאמי”ת רשת בתי מדרש לחיבור בין התורה לחיים שמיועדים להורים ולקהילות, בכל הארץ. מלמדים בהם טובי המרצים, בהם רבנים, אנשי אקדמיה וגם אמנים מובילים.