Site icon מקומונט גבעת שמואל

חברי מועצת העיר הסכימו: הארנונה בגבעת שמואל לא תעלה בשנה הבאה

במסגרת ישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע הסכימו חברי המועצה ברוב קולות להצעתו של ראש העיר להגיש בקשה למשרד הפנים לאי-העלאת הארנונה בשיעור של 1.37%, נגזרת של ה”טייס האוטומטי” ברשויות.

בהודעת דוברות העירייה נכתב כי “זו השנה החמישית ברציפות” שעיריית גבעת שמואל מגישה בקשה להקפאת העלייה בארנונה, כך שהמשמעות היא הפתחה אפקטיבית מצטברת של כ-6% בתעריף הארנונה ב-5 השנים האחרונות, אך יחד עם זאת, ראוי לציין כי לא בכל שנה אושרה הבקשה – ויעידו תושבי העיר שיכולים לבחון את חשבונות הארנונה שלהם העולים מדי שנה בשנה.

בנוסף, בניגוד לשנים קודמות, במועצה החליטו שלא להגיש כלל בקשה להפחתה מבסיס הארנונה – בקשה שהוגשה בעבר מספר פעמים ונדחתה, כחלק ממגמה של משרד הפנים שלא לאשר הפחתות שכאלו באופן כמעט מוחלט.

ההחלטה להגיש את הבקשה התקבלה ברוב קולות, ע”י חברי המועצה במסגרת ישיבת המליאה שהתקיימה אמש (יום ד’) לקראת אישור צו הארנונה לשנת 2023. המתנגד היחיד בהצבעה היה משה קייקוב (ש”ס).

נסביר, כי בהתאם למנגנון תעריפי הארנונה המתעדכן מדי שנה והמכונה “הטייס האוטומטי”, החליט משרד הפנים שעל הרשויות המקומיות לייקר את הארנונה בשנת 2023 ב-1.37% וזאת על מנת לאזן את קופת העיר מול ההתייקרויות השונות. בעיריית גבעת שמואל, ראש העיר יוסי ברודני וחברי המועצה החליטו להשמע לקריאות העולות מהציבור ולהמשיך לפעול לרווחתם של תושבי העיר וגם השנה לא להעלות את תעריף הארנונה לשנת 2023.

לדברי ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, “החלטה זו מצטרפת לשורה ארוכה של יוזמות והחלטות שקיבלנו כעירייה בחודשים האחרונים, על מנת להקל על התושבים. מצבה הכלכלי המאוזן והיציב של עיריית גבעת שמואל כעיר איתנה, מאפשר לנו להמשיך להעניק לתושבים את שגרת השירותים ואיכות החיים הטובה ביותר, גם בלא שנייקר את הארנונה.”

יו”ר האופוזיציה – רו”ח גל לנצ’נר, שתמך בהחלטה להקל את עומס הארנונה מהתושבים מסר: “לאחר מאבק ארוך שנים שניהלתי כנגד ראש העירייה, יוסי ברודני שבו הוא העלה לתושבים את הארנונה בעשרות אחוזים הבינו חברי המועצה שאין שום סיבה להעלות את הארנונה שוב ועצרו את הטרללת הזאת של ראש העיריה. כולי תקוה שעכשיו ישכיל גם ראש העירייה לאשר בנייני משרדים ולא רק מגורים על מנת שיהיו לעירייה מקורות הכנסה נוספים. טובת הקבלנים לא גוברת על טובת התושבים וצריך להפסיק להיטיב עם הקבלנים על חשבון התושבים.”