Site icon מקומונט גבעת שמואל

עיריית הגבעה נגד העברת תוואי הרכבת הקלה

בהמשך להתנגדותו של ראש העיר, זמיר בן ארי להעברת תוואי של הרכבת הקלה בשטחה של העיר גבעת שמואל, הגישה העירייה השבוע את התנגדותה הנחרצת למועצה הארצית לתכנון ובניה למיקומו של התוואי הרכבת הקלה המתוכנן לעבור ברחוב קרן היסוד ברמת גן, מול אוניברסיטת בר-אילן, בשטחים הגובלים באזורי המגורים בשטחה המוניציפאלי של גבעת שמואל.

זמיר בן ארי מסר: העירייה הגישה על פי הנחייתי התנגדות נחרצת למעבר הקו הסגול ברחוב קרן היסוד לשעבר וכיום מכונה רחוב אנה ומקס ווב. ההתנגדות הוגשה למרות שהתוואי המוצע על פי נ.ת.ע לא עובר בתחום השיפוט של גבעת שמואל אלא בתחום השיפוט של עריית רמת גן. אעשה הכל על מנת למנוע פגיעה באיכות החיים של תושבי רמת אילן.

אני סבור כי פרויקט הרכבת הקלה מבורך, אולם, יש להתוות את תוואי הרכבת הקלה בתבונה, תוך התחשבות מרבית בסביבה, באופן שלא יגרום למפגעים נופים, בטיחותיים ו/או אחרים ותוך ניסיון למזער נזקים ולשמור על איכות חייהם של התושבים המתגוררים במקום.

במכתב ההתנגדות של העירייה צוין כי: במידה והתוואי של הרכבת הקלה יעבור ברחוב קרן היסוד לא יהיה ניתן להיכנס ולצאת לשכונה ברכבים פרטיים ובכך ייפגע אנושות ייחודה של השכונה וייפגע גם מערך הדרכים עליו היא נשענת ושעל בסיסו היא תוכננה והוקמה.