Site icon מקומונט גבעת שמואל

עם ירידה של כ-9% בהצבעה – איך הצביעו בגבעת שמואל?

יום הבחירות המנומנם אתמול דווקא היה מעט סוער יותר בגבעת שמואל, עם ביקורים של מספר חברי כנסת ומועמדים ובמרכזם ראשי ימינה איילת שקד ונפתלי בנט שאף פרסם סרטון וידאו לייב ארוך בעמוד הפייסבוק שלו, שם חשף את נסיונותיו הנואשים להמריץ מצביעים בבתי הקפה בקניון הגבעה על מנת שיגיעו לקלפיות.

בשורה התחתונה, כנראה שהלחצים הללו לא הספיקו על מנת להביא את כל הבוחרים אל הקלפיות כשבניגוד למצב הכלל ארצי, דווקא בגבעת שמואל, ירד אחוז ההצבעה מאז הבחירות באפריל מאזור ה-84% אל עבר 75%. אומנם נתון גבוה משמעותית מהממוצע הארצי אבל עדיין ירידה משמעותית שיכולה אולי ללמד הרבה על תחושותיהם של תושבי הגבעה לגבי סבב הבחירות המיותר.

נפתלי בנט מקושש קולות בקניון רוגבין בגבעת שמואל. צילום: עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

במבחן התוצאה, לראשונה מזה שנים רבות שהליכוד אינו מוביל את הגבעה, ומי שעושה את זה היא דווקא מפלגת ימינה של איילת שקד שזכתה ב4,073 קולות שהם קצת למעלה מ-30% מהבחורים בגבעת שמואל.

במקום השני עם מעט פחות מ25% מתייצב הליכוד, כשכחול לבן נושפת בעורפו עם כאחוז וחצי פחות.

מי שדווקא הציגה זינוק יפה בגבעת שמואל היא מפלגת ש”ס שזכתה בפעם הקודמת ב-554 קולות, והפעם, על אף הירידה במספר המצביעים הכללי דווקא הגדילה את כוחה ב26% וזכתה בקולותיהם של 699 מתושבי הגבעה – וזה עוד בטרם ספירת קולות החיילים והמעטפות הכפולות.

מפלגת העבודה, שבעבר היתה בורג משמעותי בגבעת שמואל נותרה עם 4% מתושבי הגבעה, ומי שאפילו בגבעת שמואל לא היו עוברים את אחוז החסימה התיאורטי הן מפלגות עוצה יהודית (3.2%), ישראל ביתנו (2.94%), מרצ (2.83%), יהדות התורה (2.04%) והרשימה המשותפת שנשארה, כצפוי, הרבה מאחור עם 30 קולות בלבד.