Site icon מקומונט גבעת שמואל

ענף הזית בישראל מבקש מהצרכנים: קנו רק שמן זית ישראלי עם תו האיכות

ראשי ענף הזית בישראל יצאו היום בקריאה לציבור הצרכנים בישראל לצרוך שמן זית טרי ואיכותי עם תו האיכות המופיע על הבקבוקים

ראשי ענף הזית, המובילים מהלכים חדשניים בתחום שמן הזית הישראלי, הנחשב מהאיכותיים והטובים בעולם, יוצאים בימים אלה בקמפיין נרחב להחדרת תו האיכות המופיע על בקבוקי שמן הזית. ראשי הענף מדגישים כי תו האיכות’ לצד שיפור התקן הישראלי לשמן זית,  מחדדים את העובדה כי מדובר בשמן זית איכותי ומקורי שנבדק ואושר ושאינו נכלל בין הזיופים הרבים המנסים להגיע לשולחנם של הצרכנים בישראל.

ד”ר עדי נעלי, מנהל ענף הזית במועצת הצמחים מסר כי: “מומלץ לציבור הצרכנים בישראל להקפיד לרכוש שמן זית ישראלי עם תו האיכות לא רק מטעמי איכות ובריאות אלא גם כחלק מסולידריות ומהקמפיין לעודד את החקלאים בישראל ולתמוך ביצרני שמן הזית הישראלים ובתעשייה הסובלת מאיומים קשים מצד היבואנים. ניסיון העבר מלמד אותנו כי המרוויחים מהורדת המכסים הם היבואנים ורשתות המזון ולא הצרכנים”.

לדברי ד”ר עדי נעלי: “לקראת פסח, וגם כעת, ניתן לרכוש שמן זית ישראלי עם תו האיכות במחירים תחרותיים לכל שמן מיובא”. לדבריו: “ההקלות האחרונות במכס, שניתנו על ידי שר הכלכלה, לייבוא שמן זית פטור ממכס, לא יובילו להוזלה משמעותית ולא יקבלו ביטוי בכיסם של הצרכנים אלא ישרתו אך ורק את היבואנים ויגדילו את הונם. אין שום צורך לייבא שמן זית לישראל מאחר ויש שמן זית ישראלי ומדובר בתוצרת ישראלית העולה באיכותה על פני השמנים המיובאים. ולכל מי שחושש שהכמויות שמן הזית בארץ לא יספיקו לקראת פסח, הרי שמדובר בטענה משוללת יסוד של היבואנים ולכן אין צורך שקהל הלקוחות בארץ יסתפק בתחליפים מיובאים מחו”ל”.

עוד הוסיף ד”ר נעלי: “שמן הזית הישראלי עם תו האיכות מבוקר וחיוני בכל בית לקראת פסח חג חרותנו. על הצרכנים בישראל לא להתפתות לתחליפים מחו”ל ועליהם לתת אמון בחקלאים, במגדלים ובתוצרת הישראלית הטובה ביותר לכלל הצרכנים, לרבות קהל שומרי המסורת”.

שמן זית ישראלי. יחצ