Site icon מקומונט גבעת שמואל

“עפים על הגבעה”

(צילום: מיקי לנגנטל)

עשרות בני נוער בחולצות צבעוניות תואמות נראו רצים ברחובות גבעת שמואל בשירה ובלהט, בקירות עידוד ובמעברים מנקודה לנקודה. למה? כי הם היו בשיאו של משחק אתגרי, מלא בחשיבה ומותח של “עפים על הגבעה”. המשחק כלל עשר קבוצות, חולצות צבעוניות ייחודיות וזהות לכל קבוצה וקשת רחבה של נוער על כל גווניו מגבעת שמואל. משחק המשימות כלל משימות ניווט, פעילות אקסטרים, חשיבה ותכנון, שיתוף פעולה ועבודת צוות. הקבוצות המתחרות עברו ממשימה למשימה ברחבי העיר, בכל נקודה המתין להן הרמז למשימה הבאה. אמנם הקבוצה המנצחת לא קטפה את מיליון השקלים כמו ב”רצים למיליון”, אבל רוח של דבקות במשימה ומוטיבציה היו בכמויות מרשימות מאד.

vאירוע הייחודי של “עפים על הגבעה” הוא חלק מאירועי השיא של שבוע הנוער בגבעת שמואל. התחרות, שזכתה להצלחה רבה, התקיימה בשיתוף פעולה עם יחידת הנוער במתנ”ס, מועצת הנוער בעיר, מתאמת עירונית של הרשות למלחמה באלכוהול וסמים – אילנה נחום, ומנהלת היחידה לקידום נוער בעיריית גבעת שמואל – ויקי ניסן.

הדגשים במשחק התרחבו גם לנושאים חברתיים ערכיים וגם בתחומים שמהווים סכנה ואיום על בני הנוער, כגון הסכנות הקיימות בסמים ובאלכוהול וכו’. אגב, קבוצה שנשאלה שאלה ולא ידעו להשיב, נאלצו להתעכב ולהמתין בתחנה דקות ארוכות, עד שגילו את התשובה הנכונה – דבר שאפשר את קבלת הרמז לתחנה הבאה.

לדברי ערן אבן צור, מנהל יחידת הנוער במתנ”ס, זוהי השנה השלישית שמתקיימת הפעילות שזוכה להצלחה רבה. “היה ביקוש גדול של הנוער בהרשמות ומוטיבציה רבה בתחרות. המטרה הייתה לקיים פעילות כיפית לנוער עם ערך מוסף, ואכן השגנו את המטרה. הייתה כאן עבודת צוות עם שיתוף פעולה נפלא שבלעדיו לא היו מצליחים לעבור את המשימות”.

בתום ההתמודדות המותחת ומלאת הזיעה, נפגשו כלל הקבוצות בפארק רמון, שם הרוו את צימאונם וקינחו בפיתות וחומוס וקיבלו מחמאות נפלאות ממנהלת המתנ”ס, שירלי אחיטוב, שציינה שמעבר למשחק המאתגר והספורטיבי, היו ערכים נוספים שהוטמעו במהלך האירוע כמו השימוש השלילי באלכוהול וסמים, “וההשתתפות הנפלאה של כלל בני הנוער מלמדת שהדברים בהחלט הובנו”.

וכן, הייתה גם קבוצה מנצחת – הקבוצה של החולצות הכחולות בנים בשכבת י’. מסתבר שלקבוצה הזו יש מזל כי גם בשנה שעברה הם זכו בתחרות. יו”ר מועצת הנוער של הגבעה, איילה פוסטיק, הכריזה על הזוכים, שלא יצאו בידיים ריקות וקיבלו ארוחות ערב ובילוי בפעילות קארטינג קבוצתית.