Site icon מקומונט גבעת שמואל

עצרת הזכרון לחללי מערכות ישראל בגבעה

"60 שנה נאבקת מדינת ישראל על זכותו של עם ישראל לחיות בשלום ובשלווה על אדמת אבותיו בארץ הקודש. 60 שנים של מלחמת הישרדות, כנגד עולם איסלמי פונדמניטליסטי שטרם השלים עם קיומה של מדינת ישראל, ועושה כל כדי לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה. ביום זה עם ישראל עומד בדומיית כבוד מלכים, ומצדיע לכל אותם לוחמים, שהקריבו את חייהם למען המשך קיומה ועצמאותה של ישראל, ע"מ שכולנו נחיה בארץ הזאת כעם בן חורין בארץ אבותיו". כך פתח ראש העיר זמיר בן ארי את עצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל המסורתית שהתקיימה השבוע בשדרות הגיבורים בה השתתפו מאות מתושביי היישוב שהגיעו כדי להתייחד עם זכר הנופלים בני משפחת גבעת שמואל.

דקות של דממה, ברקע קול צפירה מנקב לב, מזכירות בבת אחת לכולם – לדתיים ולחילוניים, לימניים ולשמאלניים, לצעירים ולקשישים, לעירוניים ולקיבוצניקים – את הגורל שמאחד את כולנו, על פיסת קרקע קדושה זו. שתי דקות פעם בשנה שממחישות יותר מכל עד כמה כבד הוא מחיר ה" להיות עם חופשי בארצנו".

"אדמתנו הספוגה בדמם של חברים, פקודים ומפקדים, משמשת לנו את הבסיס האיתן לחוסנה הצבאי הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל. אנו נושאים תפילה שנזכה לראות את נקודת הסיום של שרשרת מצעדי השכול שפקדו את העם היהודי במאה הקודמת וממשיכה לצערנו לתוך המאה ה-21. אנו מחזקים את ידי צה"ל וכוחות הביטחון ומקווים כי תגיע לבסוף בשורת תום עידן שפיכות הדמים שיעניק מסר של תקווה, והגשמת חלום לימי הזיכרון של הדור הבאה", הוסיף בן ארי.

דברי התייחדות נאמרו על ידי הרב אלעזר אלבז שליטא, "ברגעים אלה כל בית ישראל מאוחדים ומתייחדים עם זכרם של הקדושים שנהרגו במערכות ישראל. אלה הנהרגים על קידוש ה' מכניסים אחידות בלב עם ישראל. חובה על כל אחד ואחת מאתנו לכבד את זכרם, לנחם את המשפחות ולהקל על כאבם. בואו נתאחד כולנו, כי לא ינום ולא ישן שומר ישראל".

נציג צה"ל, סגן אלוף עופר כהן: "בשנה האחרונה עברה מדינת ישראל תקופה קשה. הנופלים הם בנינו אשר עמדו בעוז מול האויב תוך גילוי אומץ לב ואמונה בצדקת קיומה של מדינת ישראל. צה"ל זוכר את בניו ובנותיו. סיפורי הגבורה ימשיכו להיות אות ומופת לכולנו. משפחות שכולות, הזמן שחולף לא מביא מזור ונחמה, אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי צה"ל ימשיך לחבק אתכם".

יוסף שרעבי, אביו של עופר שרעבי ז"ל אמר קדיש, והחזן יצחק שוגול אמר "אל מלא רחמים".

נציגי מועדוני הנוער, "קרית אלון", "אילנוער" ותנועת "בני עקיבא" הניחו זרים ליד האנדרטה לזכר הנופלים. בתום הנחת הזרים מדצ"ים וחניכים של מועדוני הנוער קראו קטעי קריאה.

בטקס השתתפו מ"מ ראש העיר – אברהם גולדברג, יו"ר המועצה הדתית, יעקב רייכר, הרבנים המקומיים, חברי מועצת העיר, חברי המועצה הדתית יו"ר הנהלת המתנ"ס, אלי יהב, מ"מ מנהל המתנ"ס, סמו יצחק, משפחות שכולות, נציגי צה"ל וכוחות הביטחון. את הטקס הנחתה הגב' בתיה ברכה. חבורת הזמר הייצוגית של המתנ"ס, "שרים בגבעה" בניהולו המוסיקלי של עוזי אסנר ליוותה את הטקס. לאחר הטקס התקיים ערב שירי לוחמים עם זמרות תושבות העיר: אורטל כהן ונועה אסנר ולאחר מכן הופיעה הזמרת אילנית.