Site icon מקומונט גבעת שמואל

ערב הגאלה השנתי הראשון בבי”ס “מורשת זבולון”

בערב נכחו נציגי ציבור, מנהלת בית הספר, הגב' בהירה אייל, מנהלת אגף החינוך, דר' חדווה הייזלר וסגניתה הגב' מור יניב, מחנכים, מורים והורים. בחלקו הראשון של הערב צפו ההורים בהצגה עטורת השבחים "סדקים בבטון".

בחלק השני של הערב התקיים דיון בהנחייתו של עו"ד בן ציון אדורם, בהשתתפות השחקנים והקהל על הסוגיות שהועלו בהצגה. ההכנסות ממכירת הכרטיסים של ההצגה יועברו לטובת תלמידי בית הספר.

ראש העיר, זמיר בן ארי, שנבצר ממנו להגיע, מסר: "בית הספר 'מורשת זבולון' בראשותה של הגב' בהירה אייל הינו מוסד חינוכי המקיים פעילויות חינוכיות תרבותיות, הן במסגרת החינוך הפורמלי והן במסגרת החינוך הבלתי פורמלי. חלק נכבד מן הפעילויות נעשה בשיתוף וועד ההורים המרכזי, לצד וועדי ההורים הכיתתיים, להעשרתם של תלמדי בית הספר לקידום העשייה החברתית, תוך שותפות פעילה של ככל ההורים. בחברה שבה אנו חיים היום, יותר ויותר הורים מעורבים וקשובים בכל מה שקשור לילדים ולחוויותיהם בבית הספר. אני רואה חשיבות רבה בתפקידם של וועדי ההורים תוך חיזוק הקשר שלהם עם המוסד החינוכי וצוות ההוראה. המטרה של כולנו, ההורים, היא אחת, והיא אושרם של ילדינו. וכשילדנו מאושרים גם אנו ההורים והמורים מאושרים. אושרם של ילדינו מביא לאיכויות למידה גבוהות המביאות את ילדינו להישגים נאים ברמה הארצית. אני שמח על מעורבות ההורים וועד ההורים ודלתי פתוחה תמיד בפניהם!".

את הערב פתח יו"ר ועד ההורים המרכזי של בית הספר, צחי אביבי: "אני רוצה להודות לראש העיר על תמיכתו וסיועו לכל אורך הדרך למען ילדינו. ראש העיר מאחל לכם הנאה מערב זה. חודש שבט מוכר כחודש הגשמים, ודומה שהבריאה גומלת לנו, לבני האדם, חסד. אך סימבולי שהערב הנפלא הזה, בראשיתו של חודש שבט, מתמזג למקום אחד: נתינה. יושבים איתנו הורים רבים שלא רק החינוך האישי, האינדבדואלי של ילדיהם חשוב להם, אלא גם הקולקטיב, הכלל".

נציג הועד, מר שי פרנקנטל, הודה בשם הועד לכל העוסקים במלאכה לטובת הפעילות ולרווחת התלמידים.

בתום הברכות צפו הנוכחים בהצגה "סדקים בבטון" מאת צדוק צמח בבימויה של דליה שימקו. דרמה משפחתית העוסקת ביחסי אבות בנים. ישראל, נער מוסיקאלי אך בעייתי, בורח מפנימיית הנוער ושב לביתו כדי לשכנע את אחיו הצעיר אמנון לעקור עימו לעיר הגדולה ולהקים שם את הלהקה שתמיד חלם להקים. האב ברוך מתקשה להתמודד מול השינויים החדשים בביתו. כרמלה, אם המשפחה, מנסה לגשר בין האב לבניו הצעירים והבית כולו נקלע לסערת רוחות. מלחמה נואשת בין דת למוסיקה, בין קידמה למסורת ובין עבר לעתיד. מלחמה ממנה יוצאים כולם מופסדים.

בתום ההצגה התקיים דיון בהשתתפות השחקנים, המחזאי, הבימאית והקהל על מהות התפקידים שכל אחד גילם, על המעורבות האישית של כל אחד באשר לנושאים המועלים בהצגה וכיצד כל אחד התמודד עם תפקידו. עו"ד בן ציון אדורם שניהל את הדיון הודה לשחקנים על ההצגה הסוחפת.