Site icon מקומונט גבעת שמואל

ערב “שלטון מקומי” ייחודי לדוברי אנגלית נערך בגבעת שמואל

ערב בנושא שלטון מקומי בשם “Let’s Talk About Local Government” נערך אמש בגבעת שמואל ע”י יו”ר תנועת “עלינו” בעיר – מוריה רודריג-חדד ומטרתו – חיבור התושבים שאינם ילידי הארץ אל חשיבות הפוליטיקה המקומית. רודריג: “עונים על צורך של ציבור גדול שלא קיבל מענה עד היום”

אמש התקיים ב GSC – Giv`at Shmuel Community House, מרכז קהילתי לעולים צעירים הגרים בגבעת שמואל, כנס ראשון מסוגו של תנועת ״עלינו״, בגבעת שמואל. הכנס התקיים בשיתוף פעולה עם יו”ר המרכז, דוד לוין, ואורגן ונוהל ע”י יו”ר “עלינו” בגבעת שמואל, עוה”ד מוריה רודריג-חדד.

בכנס השתתפו עשרות עולים, ותיקים וחדשים, כולם תושבי גבעת שמואל אשר מקורן מארצות מוצא רבות ובהן ארה״ב, ברזיל, צרפת בלגיה ועוד, ואף מספר תושבים ישראלים והוא נוהל משפה האנגלית, מתוך מטרה להנגיש את המידע, אשר לעיתים נראה זר ולא מוכר עבור מי שלא גדלו בארץ והתרגלו לשיטות ממשל שונות ואף לנורמות פוליטיות אחרות.

מוריה רודריג-חדד. צילום: דוד לוין / GSC- Giv`at Shmuel Community

כזכור, כפי שכבר סיפרנו בעבר על התנועה, מטרתה של תנועת ״עלינו״ היא לייצג את אוכלוסיית כלל העולים תושבי גבעת שמואל ולהיות ה״קול״ של העולים במועצת העיר גבעת שמואל. בכנס הסבירה עו״ד רודריג על תהליך הבחירות, ציינה את החשיבות של הבחירות וכיצד החלטות המועצה משפיעות על חיי היום יום של התושבים בכלל וציבור העולים בפרט.

הכנס הוכתר בהצלחה רבה, בין היתר לאור ההתעניינות הרבה מצידם של כלל המשתתפים, וההיענות של משתתפי הכנס להצטרף כפעילים לתנועת עלינו ולקדם את מטרותיה בקרב אוכלוסיית העולים בגבעת שמואל.

נזכיר כי מדובר בכנס ראשון מבין שורה של כנסים ומפגשים אותם מארגנת עו”ד רודריג בקרב ציבור העולים בגבעת שמואל ובקרוב יתקיים מפגש נוסף בשפה הצרפתית.

רודריג: “שמחתי לראות את ההתעניינות העצומה שהפגינו המשתתפים בבחירות המוניציפאליות ואת הרצון הגדול של ציבור העולים להיות פעילים ולקחת חלק משמעותי בפעילות התנועה. אין ספק שתנועת ״עלינו״ עונה על צורך מובהק ומייצגת ציבור גדול שלא קיבל מענה ראוי עד היום.”