Site icon מקומונט גבעת שמואל

עשן בלי אש: שריפה במרפסת דירה ברחוב מודעי

לפני דקות אחדות פרצה שריפה במרפסת דירה ברחוב יצחק מודעי 1 בשכונת רמת הדר. כוחות כיבוי אש והצלה רבים הגיעו למקום. לפי שעה לא ידוע על נפגעים.

לפני זמן קצר התקבל עדכון במייל האדום על שריפה שפרצה במרפסת פרטית ברחוב יצחק מודעי, ככל הנראה כתוצאה מהתלקחות עמדת ברביקיו. כונני מד”א גבעת שמואל וכוחות כיבוי אש והצלה רבים הגיעו למקום תוך זמן קצר ולמרבה השמחה, השתלטו על הלהבות בקלות וללא נפגעים מלבד נזק קל לדירה.

נזכיר כי רק השבוע דיווחנו על הצטרפותה של גבעת שמואל לפיילוט בנושא הפעלת כוחות כיבוי אש ניידים על גבי אופנועים, לצורך מענה מהיר יותר לטיפול בשריפות, וזאת לאור מספר מקרים קודמים בהם דיווחו תושבים על זמן תגובה איטי ולא מספק של שירותי הכבאות בהגעה למוקדי שריפות בגבעת שמואל.

כוחות מד”א וכיבוי האש הגיו תוך זמן קצר. צילום: התקבל במייל האדום
רחוב יצחק מודעי פינת דוד רזיאל. צילום: התקבל במייל האדום

כאמור, לאור המגמה המתמשכת של הרחבת שטח הפעילות, ריבוי השריפות והכבדה בעומסי התנועה באזור, הוחלט על הקמת יחידה ארצית של אופנועי כיבוי אש על מנת בראש ובראשונה לקצר את זמן התגובה של לוחמי האש במגוון רחב של פעילויות מבצעיות.

כ-26 לוחמי אש בעלי רשיונות נהיגה מתאימים, נשלחו לקורס מקצועי, אשר נמשך כחודש ימים, המשלב אימוני רכיבה מתקדמים לצד תורות לחימה שנבנו במיוחד ללוחמים מיחידת האופנועים.

היחידה החלה את פעילותה לפני חודשים ספורים בעיר תל אביב וכעת צוות נוסף, המונה שני אופנועים, יוזנק דרך קבע מתחנה אזורית בני ברק וייתן מענה מהיר, בבני ברק, גבעת שמואל ובישובים הסמוכים.